Jump to content

Edit History

TF

TF

Redigert for presiserig og skriveleifer

Jeg har en AMEC camino 108 AIS koblet til PC. Dette fungerte greit i versjonen før 5. Etter oppgradering null kontakt. Prøvde en ren installasjon uten at det hjalp. Tilfeldig oppdaget jeg at hvis jeg kjører OziExplorer først, som fungerer som det skal, så kan jeg starte OpenCpn 5 etter å ha avsluttet komunikasjonen mellom OziExplorer og AIS. Nå får jeg får inn GPS / AIS på opencpn.

Dette fungerer jo for meg, men jeg synes dette er en snedig sak. Kanskje noe for ekspertene på OpenCpn?

TF

TF

Jeg har en AMEC camino 108 AIS koblet til PC. Dette fungerte greit i versjonen før 5. Etter oppgradering null kontakt. Prøvde en ren installasjon uten at det hjalp. Tilfeldig oppdaget jeg at hvis jeg kjører OziExplorer først, som fungerer som det skal, så kan jeg starte opencpn 5 etter å ha avsluttet komunikasjonen mellom OziExplorer og AIS. Nå får jeg får inn GPS / AIS på opencpn.

Dette fungerer jo for meg, men jeg synes dette er en snedig sak. Kanskje noe for ekspertene på opencpn?

TF

TF

Jeg har en AMEC camino 108 AIS koblet til PC. Dette fungerte greit i versjonen før 5. Etter oppgradering null kontakt. Prøvde en ren installasjon uten at det hjalp. Tilfeldig oppdaget jeg at hvis jeg kjører OziExplorer først, som fungerer som det skal, så kan jeg starte opencpn 5 og jeg får inn GPS / AIS.

Dette fungerer jo for meg, men jeg synes dette er en snedig sak. Kanskje noe for ekspertene på opencpn?

• Create New...