Hulda
Båten til tyskeren heter forresten 'Alte Liebe', fikk med en 'r' for mye. Her ligger den i solskinn:
Det var for et par timer siden da Admiralen og jeg gikk rundt bukten for å handle mat. Da vi kom tilbake, ønsket Admiralen en is. 100 meter borte på bensintappen. Grønn diesel til SEK 13,85. Da vi kom ut, hørtes det ut som en stor presenning som blafret i vinden. "Det kommer skikkelig drittvær", sa jeg. Admiralen tygget i seg isen i rekordfart. En vegg vokste opp over horisonten. Nåsituasjon:
Vinden dreide 90 grade, regnet høytrykkspyler båten og det røsker i riggen. Glad vi ble liggende i dag. Vi har ingenting vi må bevise.
Hadde det vært mulig å få en definisjon på ordet 'åtgaum'? Jeg har aldri hørt det ordet før.
Og så er det plutselig nesten vindstille. Flaggene henger og regnet så vidt sildrer. Dett var dett, bare å vente på neste front. Lysner ute i horisonten, men det har det gjort et par ganger tidligere i dag. Lar oss ikke lure så lett. Tenker jeg spretter en rødvin. Admiralen sitter tross alt og pimper Pepsi Max.