Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Nordboer skrev for 3 timer siden:

Hei, du skrev om skuffeseksjonen at slåene du monterte var slik at de ikke kunne falle ned og løse skuffen.  Dette forsto jeg ikke helt. Ser heller ikke av bildene at det er en "stopp" på skuffene. Kunne du forklare dette litt?

Ok, etter hvert vil skruen som holder låseklaffen bli slakk i fisken. Det vil føre til at låseklaffen, av sin egen vekt, beveger seg fra 270 grader og ned til 180 grader. Da kommer skuffen fykende i sjøgang. Disse skuffene har en del vekt, og bevegelsesenergien vil føre til at skuffen raser ut av skinnene. Derfor skal jeg lage en anordning som gjør at låseklaffen kun skal kunne beveges mellom 0 grader og at den vil stoppe ved 270 grader. Systemet er ikke ferdigdesignet oppi skallen enda. Men det blir enkelt og idiotsikkert. Noe av poenget er også et låseklaffen ikke skal kunne bevege seg mot 90 grader. For da kommer en eller annen, skal ikke nevne hvem, og river opp skapdøren. Hva som ryker først, låseklaffen eller dørhengselet, ønsker jeg ikke å finne ut av. Men skjer det, blir det hurtig en ekteskapelig krise.

Hulda

Hulda

Nordboer skrev for 2 timer siden:

Hei, du skrev om skuffeseksjonen at slåene du monterte var slik at de ikke kunne falle ned og løse skuffen.  Dette forsto jeg ikke helt. Ser heller ikke av bildene at det er en "stopp" på skuffene. Kunne du forklare dette litt?

Ok, etter hvert vil skruen som holder låseklaffen bli slakk i fisken. Det vil føre til at låseklaffen, av sin egen vekt, beveger seg fra 270 grader og ned til 180 grader. Da kommer skuffen fykende i sjøgang. Disse skuffene har en del vekt, og bevegelsesenergien vil føre til at skuffen raser ut av skinnene. Derfor skal jeg lage en anordning som gjør at låseklaffen kun skal kunne beveges mellom 0 grader og at den vil stoppe ved 270 grader. Systemet er ikke ferdigdesignet oppi skallen enda. Men det blir enkelt og idiotsikkert. Noe av poenget er også et låseklaffen ikke skal kunne bevege seg mot 90 grader. For da kommer en eller annen, skal ikke nevne hvem, og river opp skapdøren. Hva som ryker først, låseklaffen eller dørhengselet, ønsker jeg ikke å finne ut av. 

• Create New...