Hulda
Takker for hyggelig omtale, ros absorberes ukritisk!
@Wartsila, beisepastaen er fra Avesta, kjøpt rundt 1990 i en nå nedlagt maskinforretning som lå ved siden av nå nedlagte Coates i Moss. Nærmeste jeg kan tenke meg er Ahlsell på Høgda i Moss. @Komodo har kanskje bedre peil på noen lokale leverandører.
Story: Som nyutdannet og agressiv ingeniør med spisskompetanse, fikk jeg jobb i John Crane. De produserer tetninger for roterende akslinger og alt rundt dette. Mye maskinering, røropplegg, sveising av tanker, alt i de mest sofistikerte materialer. Jeg ble invitert til deres fabrikk i Mugio, Italia. John Crane Italia hadde kjøpt opp en av 'verdens beste' sveise og produksjonsbedrifter. Så der kom jeg da, for å skulle la meg imponere. SuperDuplex, Titan, SMO lagret i samme reoler som sort stål. Sliping av en dia. tre meter tank skilt fra rustfri avdeling med et to meter høyt plastforheng. Møkkete kjeledresser og verktøy vandret mellom sort og hvit avdeling. Ingeniøren var i sjokk :-) Etter at besøksrapporten ble publisert, ble jeg aldri invitert til Italia igjen.