Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

NilsPils skrev for 6 timer siden:

Bra du har solid båt . . !

Dødsdømte batterier . ?  Vurderer du litium?

Det gjør jeg for tiden. 

Det er 100 Ah lithium jeg har kjøpt. Drøyt 17500 for ett 200 Ah startbatteri, pluss ett 100 Ah lithium m/150 A BMS, shunt m/blutooth, 30 A DC/DC-lader. Tror jeg betalte kr. 5900 for de bateriene på til sammen 450 Ah for 9 år siden. Det er egenlig ikke så galt. Sett i kontekst at jeg ikke behøver å legge mer kabel frem til Garmin når jeg får stabil 13 V på nettet.

Det er nok svært mange seilere som ville ha måttet halte til nærmeste opptak etter en slik smell. Med noen titusner i rep. Regner med at Hulda hadde 10 cm for lite vann.

Hulda

Hulda

NilsPils skrev 25 minutter siden:

Det gjør jeg for tiden. 

Det er 100 Ah lithium jeg har kjøpt. Drøyt 17500 for ett 100 Ah startbatteri, pluss ett 100 Ah lithium m/150 A BMS, shunt m/blutooth, 30 A DC/DC-lader. Tror jeg betalte kr. 5900 for de bateriene på til sammen 450 Ah for 9 år siden. Det er egenlig ikke så galt. Sett i kontekst at jeg ikke behøver å legge mer kabel frem til Garmin når jeg får stabil 13 V på nettet.

Det er nok svært mange seilere som ville ha måttet halte til nærmeste opptak etter en slik smell. Med noen titusner i rep. Regner med at Hulda hadde 10 cm for lite vann.

Hulda

Hulda

NilsPils skrev 16 minutter siden:

Det gjør jeg for tiden. 

Det er 100 Ah lithium jeg har kjøpt. Drøyt 17500 for ett 100 Ah startbatteri, pluss ett 100 Ah lithium m/150 A BMS, shunt m/blutooth, 30 A DC/DC-lader. Tror jeg betalte kr. 5900 for de bateriene på til sammen 450 Ah for 9 år siden. Det er egenlig ikke så galt. Sett i kontekst at jeg ikke behøver å legge mer kabel frem til Garmin når jeg får stabil 13 V på nettet.

• Create New...