Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

On 4/4/2023 at 7:20 PM, Hulda said:

Problemet kommer blant annet når ting blir prefabrikert, beiset og lakket. Deretter blir produktet montert opp et annet sted.

Godt jobbet ... ikke nok med at de prefabrikerte tingene er av feil treverk og har feil fargenyanse, men de passer garantert ikke til den kikkerten eller lommelykten som er tiltenkt stativet.  Jeg jobber litt på en koppholder med mål som passer perfekt både til båten og koppene vi har, men blir ikke i nærheten like bra, så jeg vurderer å gi opp og skrote det før jeg henger den opp på veggen.

Før eller senere skal vel både koppene, kikkerten og lommelykten byttes ut, og da sitter man igjen med formålsløse stativer som ikke passer noe som helst ...

Ankringen så deilig ut og gir meg mange gode minner om Bohuslän. Ting går fort fra idyll til stress og fullstendig kaos og deretter over til vedlikeholdsbyrder og kostnader i båt ... det er vel kanskje en del av sjarmen.  Varme klær og ullundertøy er standard inventar på båten, året rundt, selv i Middelhavet.  Minnes også minst to ganger å ha ligget for anker i månedsskiftet mars/april, den ene dagen har vært helt fantastisk vær, så våkner man neste morgen med 0C i båten og is på vannet ...

tobixen

tobixen

On 4/4/2023 at 7:20 PM, Hulda said:

Problemet kommer blant annet når ting blir prefabrikert, beiset og lakket. Deretter blir produktet montert opp et annet sted.

Godt jobbet ... ikke nok med at tingene er av feil treverk og har feil fargenyanse, men de passer garantert ikke til den kikkerten eller lommelykten som er tiltenkt stativet.  Jeg jobber litt på en koppholder med mål som passer perfekt både til båten og koppene vi har, men blir ikke i nærheten like bra, så jeg vurderer å gi opp og skrote det før jeg henger den opp på veggen.

Før eller senere skal vel både koppene, kikkerten og lommelykten byttes ut, og da sitter man igjen med formålsløse stativer som ikke passer noe som helst ...

Ankringen så deilig ut og gir meg mange gode minner om Bohuslän. Ting går fort fra idyll til stress og fullstendig kaos og deretter over til vedlikeholdsbyrder og kostnader i båt ... det er vel kanskje en del av sjarmen.  Varme klær og ullundertøy er standard inventar på båten, året rundt, selv i Middelhavet.  Minnes også minst to ganger å ha ligget for anker i månedsskiftet mars/april, den ene dagen har vært helt fantastisk vær, så våkner man neste morgen med 0C i båten og is på vannet ...

• Create New...