Jump to content

Edit History

Arne Henriksen

Arne Henriksen

3 hours ago, Hulda said:

Jeg har slettet bruksanvisningen. Men det gikk på at det ble beskrevet en del settinger uten at det ble beskrevet hva de gjorde og hvordan det skulle utføres. En del av dette har å gjøre med biler med forskjellige tennings- og ladesystemer. Og jeg vil ikke trekke flere ledninger enn hva som er strengt nødvendig. Heller ikke ønsker jeg å møte forslag til avstander. Hva som ville gjelde meg, gikk heller ikke klart frem, slik jeg forstår.

Som jeg leser det er det masse muligheter og forskjellige valg for hvordan dette skal kobles. Remote on/off kan om ønskelig bare legges over en manuell bryter, tenningsnøkkelen e.l. om du vil sikre deg at den ikke trekker fra startbatteriet uten at motoren går og dynamoen lader.
I kapittel 4.3 står det som trengs for ladingen, i kapittel 5 for sensing av når motoren går. 


Tror jeg ville satset på å bruke remote on/off-funksjonen i stedet for løsningen for automatisk sensing av når motor går/stopper som i hovedsak tar utgangspunkt i spenningen fra dynamo..

 

3 hours ago, Hulda said:

Hvorom alt. DC/DC kan ikke ta ut flere ampere enn hva startbatteriet kan avgi. Derfor kan den ikke gi mer strøm til lithium enn hva dynamoen tildeler. 

Denne skjønte jeg ikke..

Arne Henriksen

Arne Henriksen

2 hours ago, Hulda said:

Jeg har slettet bruksanvisningen. Men det gikk på at det ble beskrevet en del settinger uten at det ble beskrevet hva de gjorde og hvordan det skulle utføres. En del av dette har å gjøre med biler med forskjellige tennings- og ladesystemer. Og jeg vil ikke trekke flere ledninger enn hva som er strengt nødvendig. Heller ikke ønsker jeg å møte forslag til avstander. Hva som ville gjelde meg, gikk heller ikke klart frem, slik jeg forstår.

Som jeg leser det er det masse muligheter og forskjellige valg for hvordan dette skal kobles. Remote on/off kan om ønskelig bare legges over en manuell bryter, eller et rele om du vil sikre deg at den ikke trekker fra startbatteriet uten at motoren går og dynamoen lader.
I kapittel 4.3 står det som trengs for ladingen, i kapittel 5 for sensing av når motoren går. 


Tror jeg ville satset på å bruke remote on/off-funksjonen i stedet for løsningen for automatisk sensing av når motor går/stopper som i hovedsak tar utgangspunkt i spenningen fra dynamo..

 

2 hours ago, Hulda said:

Hvorom alt. DC/DC kan ikke ta ut flere ampere enn hva startbatteriet kan avgi. Derfor kan den ikke gi mer strøm til lithium enn hva dynamoen tildeler. 

Denne skjønte jeg ikke..



×
×
  • Create New...