Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Vind til seil 30 minutter. Resten null vind, rotesjø og motorgange. Drittdag. Enten er det null vind eller 12- til 15 m/s. Vanskelig ferie.

Og skal man tro Windy, blir det ikke seilvind før til 17 mai. Da kommer en frisk sønnavind.

Hadde betalt havneavgiften. På vei utover moloen kom først en golfbil pakket med ungdommer for full spiker. Det er trangt. Holdt på å ta et skritt ut. Så kom det faen en til med bånn gass og holdt på å kjøre meg ned. Dette er den eneste plassen havnesjefen har vært og sjekket betalingen. Jeg hadde ikke hengt kvitteringen på rekka. "Jag såg det var en båt som bare hadde gitt namnet H på innbetalingen. Men båten heter ju Hulda!" Hvordan i huleste? Det står ikke navn på båten. Nevnte råkjøringen. "Slik skal vi ikke ha det. Moloen har bom och jag stenger". Som sagt så gjort. Sjefen ba ungdommene fjerne kjøretøyene og låste moloen for motorisert ferdsel. Slikt står det respekt av. Stille og lugn mann. 

Hulda

Hulda

Vind til seil 30 minutter. Resten null vind, rotesjø og motorgange. Drittdag. Enten er det null vind eller 12- til 15 m/s. Vanskelig ferie.

Og skal man tro Windy, blir det ikke seilvind før til 17 mai. Da kommer en frisk sønnavind.

Hadde betalt havneavgiften. På vei utover moloen kom først en golfbil pakket med ungdommer for full spiker. Det er trangt. Holdt på å ta et skritt ut. Så kom det faen en til med bånn gass og holdt på å kjøre meg ned. Dette er den rneste plassen havnesjefen har vært og sjekket betalingen. Jeg hadde ikke hengt kvitteringen på rekka. "Jag såg det var en båt som bare hadde gitt namnet H. Men båten heter ju Hulda!" Hvordan i huleste? Det står ikke navn på båten. Nevnte råkjøringen. "Slik skal vi ikke ha det. Moloen har bom och jag stenger". Som sagt så gjort. Sjefen ba ungdommene fjerne kjøretøyene og låste moloen for motorisert ferdsel. Slikt står det respekt av. Stille og lugn mann. 

Hulda

Hulda

• Create New...