roaardal Startet 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Januar.2015 Jeg har en gh 22 daycruiser med yamaha 150 v6 87mod som jeg har blitt anbefalt å kjøpe Enertia 19" til. Men nå har motoren blitt 200hk istedet, pluss modifisert reedblokk og karbon reeds. Jeg regner med at Enertia propellen fortsatt er et godt valg, men hvilken stigning burde jeg velge? Jeg var akkurat i usa og kjøpte 21", er dette for stor eller for liten stigning? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Hei Propellvalg er et vanskelig tema, det er så mye som spiller inn. Det finnes en del kalkulatorer på nettet, de er rimelig brukbar slik at du vil treffe i alle fall skiva, om du treffer blinken med første forsøk er ikke sikkert. Jeg hadde en Yamarin 6210 med 150HPDI VMAX på og der var jeg rimelig fornøyd med en Yamaha PRO 21". Nå er det svært lite forskjell på 19" vs 21", det kan hende du blir fornøyd med begge. Vil nok kansje mene at 21" passer best når du har fått 50 ekstra hester. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
ivar Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 siden du har en 21" , så ville jeg startet med den , for å se hva den gir av fart/turtall. Mye lettere å komme med kvalifiserte gjetninger da Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
roaardal Svart 12.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Ok takk for svar, jeg ville bare sjekke at 21" ikke var helt skivebom :-) men da høres det jo ut som at det kan være riktig valg, så da er det bare å sette seg ned å vente på våren med mye kløe i fingrene :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.