Jump to content

propellvalg på gh 22" daycruiser, noen eksperter her?

roaardal

Recommended Posts

Jeg har en gh 22 daycruiser med yamaha 150 v6 87mod som jeg har blitt anbefalt å kjøpe Enertia 19" til.

Men nå har motoren blitt 200hk istedet, pluss modifisert reedblokk og karbon reeds.

Jeg regner med at Enertia propellen fortsatt er et godt valg, men hvilken stigning burde jeg velge?

Jeg var akkurat i usa og kjøpte 21", er dette for stor eller for liten stigning?

Hei

Propellvalg er et vanskelig tema, det er så mye som spiller inn. Det finnes en del kalkulatorer på nettet, de er rimelig brukbar slik at du vil treffe i alle fall skiva, om du treffer blinken med første forsøk er ikke sikkert.

Jeg hadde en Yamarin 6210 med 150HPDI VMAX på og der var jeg rimelig fornøyd med en Yamaha PRO 21". Nå er det svært lite forskjell på 19" vs 21", det kan hende du blir fornøyd med begge. Vil nok kansje mene at 21" passer best når du har fått 50 ekstra hester.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...