Sofaseileren Startet 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Januar.2015 ser på en brukt plotter med tilhørende kart. Kartene er Navionics, og langt ferskere enn plotteren, men er på vanlig standard kingston SD-brikke, og selger har ikke noe dokumentasjon på dette. Er det mulig at dette er piratkopierite kart? Jeg trodde ikke det var mulig, men får en litt uggen følelse. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 Mine kart er også på enstandard SD brikke. Og de vet jeg er orginale. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Mix Svart 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 Brikkene er hardware kodet. Så kopiering er ikke mulig. Dvs. du får kopiert innholdet, men til liten nytte. Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 12.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Takker for svar. :) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Hvis det er en kingston sd brikke, med kingston klistremerker, er den vel neppe orginal, men hva er problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 12.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Det mulige problemet er vel som med annen piratkopiert vare: at det i prinsippet er tyveri, manglende support, potensialet for begrenset funksjonalitet. Hva dette i praksis ville ha å si om det var mulig å kopiere kartbrikker vet jeg ikke, men jeg har en ikke helt ubetydelig motstand mot å betale for noe som er piratkopiert. Jeg er jo fremdeles forundret over at kartet finnes på en ordinær kingston Brikke, uten navionicsetikett, men livet er jo fullt av mysterier... ;) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Jeg følte meg utsatt for tyveri når jeg betalte 2350kr for kart.. Har du betalt for det som org. vare er du jo svindlet. Det er ennå ikke laget det som hakcere ikke kan kopiere, hvis du har funnet det må du ringe Hollywood med engang, de er svært int. vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Hos Garmin kan man kjøpe kart på nett og lagre på din egen minnebrikke. Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Alle SD-kort har en unik identifikasjonskode. Garmin genererer en nøkkel som åpner et valgt kartsett knyttet til kundens SD-kort. Det vi derfor ikke fungere om man kopierer kartene til et annet SD-kort. Finnes metoder for å generere denne nøkkelen selv, så skal man være sikker på at kartene er kjøpt og betalt må selger vise lisens. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Eller de ligger ferdig låst opp på det store nettet. Bare å kopiere inn på en minnebrikke. Noen har som hobby å ta seg forbi sperrer. Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Mitt navionics kart ligger på kingston minnekort med påklistret navionics klistremerke "ovenpå" med dårlig passform. Kjøpt fra autorisert forhandler, regner med de bruker helt standard brikker og har lisensmerker/etikettskriver. Du kan jo evt sende kortet til seatronic å be dem verifisere eller betale for en oppdatering , så får du det bekreftet :-) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 13.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2015 Har aldri hørt om piratkopierte Navionics kartbrikker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.