HansH Startet 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Januar.2015 Hei, Etter å ha tatt en rens etc på ladeluftkjøler (intercooler) grunnet saltavleiringer og vannlekkasje (se andre tråder) så hadde jeg tenkt å ta av starterne på mine D6-370 for å pusse av korrosjon og lakkere på nytt. Har løsnet alle 4 skruer (M14) og ledninger men selve starteren sitter helt fast. Er litt redd for å bruke for mye makt. Noen som har tips til en måte å få av starter på D6-370? Antar den er nokså lik andre D4 og D6-motorer. mvh Hans H Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 Bruk makt. De sitter i en trang klaring i registerhuset og det er vanlig med litt irr her. Du kan slå på starterne med en trekloss el.l. Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 11.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 Hei DieselDahl, Takker for tips. Da prøver jeg det. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 Har du en sånn lisse mellom starter og gods ( rett på undersiden av motoren) i området der som også er irret/ rusten? -er det ikke jordingslisse, det het... Har en slik i motorbåten med D6 ombord. Den lissa ser ikke bra ut. Men lurer litt på hvordan jeg skal komme til å bytte den. Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 11.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 Stemmer. Har en sånn jeg og. Har løsnet festet på selve starteren. Husker ikke i farten hvordan detaljene ser ut. Skal sjekke i løpet av uken nå. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 Bilder bilder bilder ;) Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 11.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 Skal ta noe bilder når jeg drar ut i båthavnen, ja.:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.