123jonas0 Startet 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 12.Januar.2015 Hei... Jeg er nylig blitt eier av en Randøy 29 med bermuda/masterhead rigg med Furlex rullegenoa system. Genoaen på båten begynner å bli vel sliten og bør skiftes ut, jeg håpte å få kontakt med noen som har til salgs en rulle genoa som kan passe på mitt system. Masten på båten strekker seg 13,8 m over dekk og i følge papirene har nåværende seil et areal på 38 m2. Arealet på storseilet er 38m2. I tilegg har jeg en stormfokk. Jeg håpte å være heldig å komme over et brukt seil som kan duge siden jeg ikke har råd akkurat nå til å kjøpe nytt. Jeg antar at ett nytt seil vil komme til å koste over 15K. Jeg har ikke så mye erfaring med akurat dette og vet ikke om det kan regnes for sannsynlig å finne brukt seil som passer. Håper på noen positive tilbakemeldinger, evt tips... Beste hilsen, Jonas... Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Mål liklengdene (forlik, akterlik, underlik) på det seilet du har nå hvis det passer til båten, så har du gode mål du kan bruke for å finne et tilsvarende seil. Det er viktigere å måle korrekt seilstørrelse (for å få fasongen) enn å vite f.eks. høyden på masten. Mange seilmakere har brukte seil til salgs. Det er også kanskje mulig å finne noe på Finn.no. Meld deg inn i Facebook-gruppen "Kjøp og Salg av Seil og seilutstyr" (https://www.facebook.com/groups/Seilutstyr/). Kanskje har du flaks og fnner et helt OK seil som holder noen år. Lykke til! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.