Jump to content

Vann i knutebelg VP290sp. Ny belg i fjor

tomzern

Recommended Posts

Hei og godt nyttår! :)

Hadde litt utfordringer med Dracoen i fjor. Midtveis i sesongen røyk en ventil på motoren så båten måtte opp og motor ut. I den forbindelse oppdaget jeg at det fosset vann ut av knutebelgen da jeg demonterte drevet. Jeg kunne ikke finne noen tegn til hull eller sprekker i belgen, som forøvrig også da var maks et år gammel og lite brukt. Jeg byttet belgen allikevel, og sørget for at flatene både på motorsiden og drevsiden var rene og jevne før jeg satt det sammen. Var også ekstra nøye med å kjenne etter at belgen lå i sporet i begge ender.

Da jeg tok opp båten igjen på høsten etter den halve sesongen som var igjen var unnagjort, så var jaggumeg belgen full av vann igjen! Dette var da med ny belg og ekstra nøye montering. Mitt spørsmål er da hvor dette vannet kan komme inn annet enn gjennom belgen?! Sånn som jeg ser det så er det ingen andre muligheter...

Må prøve å finne en løsning på dette før båten skal på sjøen igjen til våren, så derfor spør jeg etter gode råd her :)

Mvh Tomzern

Skal innrømme at jeg ikke har tappet drevet etter jeg oppdaget dette, men peilet olja på drevet og den så helt blank og fin ut der ihvertfall. Skal tappe den neste gang jeg er der og se på den. Drevet var også trykktestet ok for litt under 2 år siden, men utelukker ikke at det kan være det nå som jeg har prøvd med splitter ny belg også :worry:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...