Popeye70 Svart 14.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2015 ... kladonsen... Jøss! Er det andre som bruker det ordet? Jeg har vokst opp med "kladunsen", forkortet til "klunsen", og hører ikke veldig mange andre som bruker de ordene. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Guest Avmønstret# Svart 15.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2015 Aner ikke hvor jeg har ordet fra men tror jeg har brukt det hele tiden. Født i Bergen, vokst opp i Sunnhordland, 25 siste årene på Østlandet og foreldre fra Nordnorge. Ser at det er i bruk på Stord: http://www.stordnytt.no/2013/02/ei-solid-kladons/ Sikkert noe tyske greier fra Hanseatertiden eller noe. Er en del sånn tyske ord rundt Bergenstraktene. Sitér dette innlegget Link to post
ph. Svart 15.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2015 Spole nederst på en antennepisk er et vanlig tiltak for å få en mekanisk sett kort antenne til "elektrisk sett" å oppføre seg som en lengre antenne. Det gir altså ikke noe fornuftig resultat å måle lengden på den rette delen og anta at det umidelbart gir et mål for bølgelengden den egner seg best til. p. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 15.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2015 (redigert) Antenna montert på båten. Kjøpt og betalt som radio FM-antenne. Redigert 15.Januar.2015 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2015 Også fra AP? Hvor er kladumsen? VHF'en din vil sende mye bedre til styrbord. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 15.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2015 (redigert) Hvorfor det? Ser ikke slik ut i dag. Radar har kommet på toppen av bøylen. Kladumsen: Tror ikke det er mere enn det du ser på bildet, men antenna ligner i alle fall. Redigert 15.Januar.2015 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.