Jump to content

Hvilket utstyr lar dere alltid stå på i båten som trekker strøm?

Fjord21DC

Recommended Posts

Ingenting,sjekker båten ca hver tredje dag og skrur på strømmen for å lense da. På ca 8 mnd har eg brukt den nye 25 amp laderen 3 ganger,ellers er det motoren som lader opp batt.Men når det er sagt så har eg ein sarv av ein båt som tar meg fra a te b og kan overnatte i den flere dager i uka

Redigert av Geir Hel (see edit history)

Endelig båt igjen

Trackguard sporingssytem

Lensepumpeautomatikk

Gassalarm

Backup båttradio

Inverter (tilkoblet, men vet ikke om de belaster batteriene)

Batteriladere (tilkoblet, men vet ikke om de belaster batteriene)

Motor (Tilkoblet men vet heller ikke her om den belaster batteriene)

Med mitt bruksmønster ser jeg ikke noe poeng i skåne batteriene for denne belastningen. Bedre å finne igjen båten etter tyveri og lensesystemer virker

Automatisk lensepumpe

Vannstandsnivåføler

Alarm/sporingssystem

Radiominne

I tillegg er VHF koblet over kursen som altid har strøm, men denne skal fortrinnsvis være avslått når båten ikke er i bruk (har dog hendt at denne har blitt avglemt),

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Alarm

radiomemory

klokken i instrumentpanelet

svak 12v vifte for å lage litt sirkulasjon bak under dekk hvor jeg tidligere har slitt med fuktighet

lenseautomatikk

Har også en 4F kondis som gir meg 2 minutter utelys etter at hovedbryter er slått av(utrolig greit å se hvor nøkkelen skal inn), men denne tømmer seg selv...

-Alle er koblet til små sikringer som ikke tillater mer strøm enn den de til vanlig trekker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...