lassepelle Startet 17.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Januar.2015 Hei. Jeg har 2 aq140a i fjorden min. Ladesystemet er originalt, dvs at styrbord motor lader forbruksbanken(2 stk sønnak 115ah) og babord motor lader startbatteriet som også forsyner ankervinsj. Jeg har en victron 25a lader som er koblet til forbruk. Det sitter 3 hovedstrømbrytere der 2 styrer hver sin motor og den tredje er en nødbryter som legger start og forbruk sammen. Har en Cyrix 230a batterycombiner tilgjengelig, men trenger jeg egentlig den? Når jeg lader med 25a laderen så kobler jeg inn nødbryteren for å få strøm på start også. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 17.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2015 Trenger ikke, med mindre du vil slippe å betjene bryter. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 17.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2015 Hvis ikke du går tom for strøm , har du et trygt og enkelt opplegg. Du har samtidig potensiale til å gjøre mye mer. Jeg tror nok babord system har en lett og fin jobb ,mens stb jobber mer. Det er jo dette potensiale du kan utnytte. Men har du nok så er jo det topp....... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.