Hølje Startet 20.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2015 Hei. Har muligheten for å få kjøpt en Suzuki 4takt med elstart til en meget god pris. Motoren er en overligger fra 2012-13. Jeg skal ha den på en RIB 330 som skal ligge i TG-II krybbe. Er det å anbefale en slik motor, blir den for tung? I forhold til en "gammel" totakter som en forlanger samme pris for som denne nye 4takter.(full garanti) hva mener dere :-) Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 20.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2015 Hei! Suzukiene går for å være bra motorer, noe denne også helt sikkert er! Men jeg syns jeg bør opplyse om at dette er siste årgang av den gamle firetakteren, i 2014 kom Suzuki med en helt ny serie på 9,9 15 og 20 hk, identiske motorer og da med moderne teknologi. De nye har elektronisk innsprøyting og et svært hyggelig bensinforbruk. Tenkte jeg skulle nevne dette, det er kanskje derfor overliggeren ennå ikke er solgt! Den vil nok være mindre attraktiv på bruktmarkedet, men skal du ha den lenge så er jo ikke det noe å tenke på! Kjenner ikke til noen svakheter med den noe eldre forgasserversjonen heller! Kan jo hende at disse opplysningene er med på å få forhandleren ytterligere på gli med tanke på pris! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Hølje Svart 20.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2015 Noen som vet hva vekta er på den med elstart? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 20.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2015 Tung og slapp desverre. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Sebaldus Svart 20.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2015 Nye Suzukien med EFI kom vel våren 2013 slik at den godt kan være produsert i 2012 og fortsatt være nye modellen. Kjøpte en slik i høst og godt fornøyd så langt men ikke fått testet den så mye. Vekt er 44 kg uten el-start og med kort stamme. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 20.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2015 Nye Suzukien med EFI kom vel våren 2013 slik at den godt kan være produsert i 2012 og fortsatt være nye modellen. Kjøpte en slik i høst og godt fornøyd så langt men ikke fått testet den så mye. Vekt er 44 kg uten el-start og med kort stamme. Uff! Hoderegninga mi svikta! Selvfølgelig mente jeg 2013, vi fikk jo vår da! Var ikke meninga å forvirre! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Mouche Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Hadde en slik motor som fremdrift på en 27 fots seilbåt og meget fornøyde med motoren til det bruket. Tung, ja absolutt, men forbruket opplevde jeg som meget lavt med tanke på at den dyttet på 2.5 ton med seilbåt i opptil 7,5 knop, men marsjet stille og fredelig på 5,5 også med litt motsjø/vind. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Janoho Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Har en Mercury ganske lik motor på en rib rundt 3 meter, det er ingen sprek motor som tidligere sagt, men støynivå og bensinforbruk er fornøyelig. Hvis du får den med bra avslag i pris hadde jeg kjøpt den, hvis det er bare snakk om en tusenlapp eller to hadde jeg lagt inn noen ekstra kroner for å få en "sport", f.eks Yamaha 9.9 som kan oppgraderes til 20 HK. 2 takter ville jeg ikke kjøpt pga. oljeblanding, lukt og forbruk. De nyeste firetakterne har godt med krefter. f.eks yamaha Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 21.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Hva vil rett pris være på denne motoren synes dere? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 (redigert) Tja, du får den nye modellen for ca 17000 hos bakken i drammen. Manuell start. Jeg hadde ikke gitt mer enn kanskje 11-12.000 for den Gamle modellen manuell men da går vel i tap. El start og kontrollboks blir vel 4000-5000kr mer på en ny modell Redigert 21.Januar.2015 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 21.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Så rundt 15000,- er en fin pris med elstart og kontrollboks då :-) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 22.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2015 Det vil jeg tro :-) Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 22.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2015 Kommer sansynligvis til å kjøpe en DF20 nå snart. Er denne merkbart sprekere enn Yamaha? Hadde en 9,9 Sport med 20 hk forgasser og propell, men var ikke så imponert av akselrasjonen på den. Innbiller meg at med injection så er den kanskje noe raskere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.