grawis Startet 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 21.Januar.2015 Jeg mistenker eksosslangen til Webastoen for å være ganske sotete, men sliter med å finne en måte å slå det fast på. Hvordan går jeg fram for å finne ut om eksosslangen har for mye sot? Finnes det evt noen enkel måte å rense slangen på? Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Det er vel bare å løsne på slangeklemmen å se inni. Tror ikke det er så vanlig at det soter igjen inne i eksos slangen.. men det kan derimot sote igjen inne i selve forbrenningsrommet om den kjøres veldig lenge på lav styrke. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Kjøp en flaskekost, løsne slangen fra apparatet, dra flaskekosten gjennom et par ganger. Du må sikkert forlenge flaskekosten eller bruke en trekkesnor (slik elektrikeren bruker) for å få det til Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Maruma Svart 22.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2015 Du har ikke nevnt hva slags problemer du har med varmeren? Har du en krapp bøy på slangen kan det klogge seg der, har du eksospotte kan problemet ligge i den. Om du får start på brenneren ville jeg ha kjørt den på full mugge en times tid, da burde den ha brent ren eksosen. Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 23.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 Problemene det gjelder er at den soter voldsomt mye. Har forsøkt å eliminiere vekk potensielle feilkilder, og står igjen med om det kan være for mye motstand i eksosledningen. Men hvis det er slik at noen timer på full guffe skal rense opp eksosledningen (?) så har jeg forsøkt dette, slik at det i tilfelle må være andre ting som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 23.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 Har hatt MYE problemer pga eksos som går tett på bobilen. Bilen har ganske lang eksos med en lydpotte midt på. Fjernet hele dritten og ledet eksos rett mot bakken ikke langt fra brenneren. Null problemer etter det. Så lang eksos, lydpotte og krappe svinger gir problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.