Jump to content

olje i forgasser/luftfilter ?

Rastløs

Recommended Posts

Jeg fortsetter med min rekke av sikkert dumme spørsmål. Min nye innebordsmotor er nå innstalert. ( 4 takter Honda, konvertert til innenbords.. )

Da jeg startet den gikk den som bare det, men det begynte å komme olje fra forgasseren/luftfilter ( Der hvor den tar inn luften) . Er dette konserveringsolje, eller er det noe gæærnt ? Jeg finner liksom ikke noen annen natrulig forklaring....

:blush:

Redigert av Alo Mikkel (see edit history)

Vet ikke om motoren din er ny eller ny for deg, men de fleste motorer har noe vi kaller veivhusutlufting og det er da en slange fra denne og inn på luftfiltret. Viss motoren har det vi kaller gjennomslag vil olje gomme inn i forgasserev via veivhusutluftingen, det samme kan skje ved helt nye motorer som ikke er innkjørt, men heller skjelden. Tips : start motor, ta ut peilepinne, rus motoren flere ganger samtidig som du ser i peilepinnehullet om det ryker fælt. Viss det gjør det har du stort gjennomslag (kompresjonstrykket går forbi stempelringene og i bunnpanna,- slitt motor) tid for overhaling :(

Hei!

Jeg håper jeg ikke blir oppfattet som nesevis, overbærende eller belærende, men siden motoren din er ny er kanskje dette tidspunktet å dra leverandøren av motoren din ut av sengen på?

Uansett, jeg håper alt går bra og at du får mange fine dager fremover!

<{POST_SNAPBACK}>

- Problemet er bare at leverandøren er i Nykøing i Sverige....

- Kan jo være så enkelt som at det er konserveringsoljen som ble sprøyte inn, før den ble sendt til meg, nå kommer ut igjen. ( den blir jo sprøytet inn den veien ) Det avtok etterhvert ???. Det var vel en 1 - 2 dl som kom ut. - Og oljetrykket er ok. Det lyser iallefall grønt

:sad:

Redigert av Alo Mikkel (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...