Rastløs Startet 29.April.2005 Link til dette innlegget Startet 29.April.2005 (redigert) Jeg fortsetter med min rekke av sikkert dumme spørsmål. Min nye innebordsmotor er nå innstalert. ( 4 takter Honda, konvertert til innenbords.. ) Da jeg startet den gikk den som bare det, men det begynte å komme olje fra forgasseren/luftfilter ( Der hvor den tar inn luften) . Er dette konserveringsolje, eller er det noe gæærnt ? Jeg finner liksom ikke noen annen natrulig forklaring.... Redigert 29.April.2005 av Alo Mikkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 29.April.2005 Link til dette innlegget Svart 29.April.2005 Vet ikke om motoren din er ny eller ny for deg, men de fleste motorer har noe vi kaller veivhusutlufting og det er da en slange fra denne og inn på luftfiltret. Viss motoren har det vi kaller gjennomslag vil olje gomme inn i forgasserev via veivhusutluftingen, det samme kan skje ved helt nye motorer som ikke er innkjørt, men heller skjelden. Tips : start motor, ta ut peilepinne, rus motoren flere ganger samtidig som du ser i peilepinnehullet om det ryker fælt. Viss det gjør det har du stort gjennomslag (kompresjonstrykket går forbi stempelringene og i bunnpanna,- slitt motor) tid for overhaling :( Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 29.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2005 (redigert) Motoren er HELT ny. Hva må man gjøre når fenomenet oppstår da ? Kan dette oppstå hvis man f,eks har for mye olje i motoren ? Redigert 29.April.2005 av Alo Mikkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 29.April.2005 Link til dette innlegget Svart 29.April.2005 Hei! Jeg håper jeg ikke blir oppfattet som nesevis, overbærende eller belærende, men siden motoren din er ny er kanskje dette tidspunktet å dra leverandøren av motoren din ut av sengen på? Uansett, jeg håper alt går bra og at du får mange fine dager fremover! Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 30.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 (redigert) Hei! Jeg håper jeg ikke blir oppfattet som nesevis, overbærende eller belærende, men siden motoren din er ny er kanskje dette tidspunktet å dra leverandøren av motoren din ut av sengen på? Uansett, jeg håper alt går bra og at du får mange fine dager fremover! <{POST_SNAPBACK}> - Problemet er bare at leverandøren er i Nykøing i Sverige.... - Kan jo være så enkelt som at det er konserveringsoljen som ble sprøyte inn, før den ble sendt til meg, nå kommer ut igjen. ( den blir jo sprøytet inn den veien ) Det avtok etterhvert ???. Det var vel en 1 - 2 dl som kom ut. - Og oljetrykket er ok. Det lyser iallefall grønt Redigert 30.April.2005 av Alo Mikkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 30.April.2005 Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 Og oljetrykket er ok. Det lyser iallefall grønt <{POST_SNAPBACK}> Og du er helt sikker på at oljetrykkslampen skal lyse? De fleste oljetrykkslamper jeg har vært borte i skal slukke....... mvh M Sitér dette innlegget Marna Link to post
Rastløs Svart 30.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 Problemet er løst. Motren lå på siden da den ble transportert. da rant det litt olje fra motoren og ut i utluftingen. - Visstnok ikke helt ukjent "engstlig spørsmål" til motorforhandlerne. I dag gikk motren som en drøm ( Nå gjenstår bare finjustering av fjernkontrollen. Hurra !!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.