draomc Startet 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Januar.2015 Hei , har nå gitt opp og finne en fornuftig løsning på dette , så jeg prøver her . Har overhalt motoren men står igjen med en ting , Utlufting av bunnkasse . Før jeg begynte på motoren var høyre toppdekselutlufting koblet i åpning på luftfiltret og v under forgasser ( stuss på melomstykket. Da blir det vakuum i h toppdekselutlufting , og virker som vacumet under forgasser suger gjennom motoren og inn i forgasser . Ser på andre at begge går opp til luftfiltret. Kan dette ha noe med strenge regler i andre land og er dette bra for motoren ? .slangen som ligger opp mot filteret nå suger jo isteden for og ånde inn i filteret som jeg trodde var normalt . Håper noen av dere har noen ideer om dette :) Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Hei. Jeg har bygd om veivhusventilasjonen på motoren min nå. Det var originalt en slange fra hvert toppdeksel som gikk opp til flammedemperen. Med tips fra DieselDahl her på forumet funker dette dårlig. Jeg har nå en slange opp til flammedemperen (behøver det ikke) siden det nå blir sug på denne siden. Jeg har lagd meg en nippel på på innsuget som er koblet til en PCV ventil som sitter på det andre toppdekselet. Nå blir det da dratt luft igjennom motoren som ender opp i eksosen. Kan ta bilder av løsningen om du vil ha det Sitér dette innlegget Link to post
draomc Svart 28.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Takk for svar :) så du har det på samme måte som jeg beskriver , men trenger en ventil i tillegg på sugesiden ? Hadde hver flott med eg bilde ja :) Sitér dette innlegget Link to post
draomc Svart 28.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Eventuelt et filter på høyre toppdekselutlufting som nå vil ha vakuum ? Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 (redigert) Denne f.eks. http://repower-marine.com/genuine-gm-pcv-valve-for-4-3l-v6-5-0l-5-7l-v8.html PCV-ventilen begrenser suget som kommer fra undertrykket under forgasser-spjeldet. Så suges det luft til den andre siden av motoren; fra innsuget, helst etter luftfilteret. Du vil da suge frisk luft gjennom motoren og inn i innsuget til forbrenning. Redigert 28.Januar.2015 av dvil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Ja du må ha en ventil som styrer mengde, bare å google PCV valve og du finner Filter er sikkert ikke dumt men ser ikke helt behovet i et støvfritt miljø. Sitér dette innlegget Link to post
draomc Svart 28.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Takker for raske svar ! Høres logisk ut alt du skriver :) har googlet i timevis uten og finne svar på dette :) Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Hyggelig å hjelpe til Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 2.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2015 Laget du nytt hull i innsuget, maruma? Har undret litt på hvorfor det originalt er slik du hadde og jeg har det. Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 3.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2015 Hei Ehrnst, ganske enkelt egentlig. Motorene våre ble lagd før moderne utslippskrav kom på banen eller at de ikke tok bryet med dette hos VP på denne tiden. På innsuget bak forgasseren eller foran fordeleren er det en blindplugg, sitter motoren i en bil er det her de tar vakuum til bremsekraftforsterkeren. Jeg kjøpte en nippel på Biltema som passet, denne er rett så jeg kappet den og loddet på en rørbøy som da peker rett mot toppdekselet for å få det litt estetisk penere. Bestilte den PCV ventilen som dvil linket til her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.