Jump to content

Utlufting av toppdeksler omc cobra 5,8

draomc

Recommended Posts

Hei , har nå gitt opp og finne en fornuftig løsning på dette , så jeg prøver her . Har overhalt motoren men står igjen med en ting , Utlufting av bunnkasse . Før jeg begynte på motoren var høyre toppdekselutlufting koblet i åpning på luftfiltret og v under forgasser ( stuss på melomstykket. Da blir det vakuum i h toppdekselutlufting , og virker som vacumet under forgasser suger gjennom motoren og inn i forgasser . Ser på andre at begge går opp til luftfiltret. Kan dette ha noe med strenge regler i andre land og er dette bra for motoren ? .slangen som ligger opp mot filteret nå suger jo isteden for og ånde inn i filteret som jeg trodde var normalt . Håper noen av dere har noen ideer om dette :)

Hei.

Jeg har bygd om veivhusventilasjonen på motoren min nå. Det var originalt en slange fra hvert toppdeksel som gikk opp til flammedemperen. Med tips fra DieselDahl her på forumet funker dette dårlig.

Jeg har nå en slange opp til flammedemperen (behøver det ikke) siden det nå blir sug på denne siden. Jeg har lagd meg en nippel på på innsuget som er koblet til en PCV ventil som sitter på det andre toppdekselet.

Nå blir det da dratt luft igjennom motoren som ender opp i eksosen.

Kan ta bilder av løsningen om du vil ha det :smiley:

Denne f.eks. http://repower-marine.com/genuine-gm-pcv-valve-for-4-3l-v6-5-0l-5-7l-v8.html

PCV-ventilen begrenser suget som kommer fra undertrykket under forgasser-spjeldet. Så suges det luft til den andre siden av motoren; fra innsuget, helst etter luftfilteret. Du vil da suge frisk luft gjennom motoren og inn i innsuget til forbrenning.

Redigert av dvil (see edit history)

Hei Ehrnst, ganske enkelt egentlig. Motorene våre ble lagd før moderne utslippskrav kom på banen eller at de ikke tok bryet med dette hos VP på denne tiden.

På innsuget bak forgasseren eller foran fordeleren er det en blindplugg, sitter motoren i en bil er det her de tar vakuum til bremsekraftforsterkeren. Jeg kjøpte en nippel på Biltema som passet, denne er rett så jeg kappet den og loddet på en rørbøy som da peker rett mot toppdekselet for å få det litt estetisk penere.

Bestilte den PCV ventilen som dvil linket til her.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...