Kenneth82 Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Takk for flotte bilder - herlig å oppleve sjøen gjennom andre mens vi venter på våren :) Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 5.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Ja, da var vi vel hjemme, ble litt sen oppdatering dette, dere får ha meg unnskyldt, men har holdt på med fortøyningsjustering, og det tar tid. Også treffer en på hyggelige mennesker i havna som vil ha en kikk også da, og da går timene :-) Fin sisteetappe i dag i vinterlys, opplevde litt sjø i dag, men det var bare moro, båten tok dem som en drøm. De siste bildene er fra hjemmehavna vår, Sveio Båtforening i Sveio. Vi har gjesteplasser, så hjertelig velkommen. Tusen takk til alle som har vært med og følgt oss på denne korte ,men fine henteturen. Og ikke minst takk for alle fine kommentarer. Om dere har kost dere en tiendedel av det vi har, så har vi hatt en fin tur sammen. Ha en vidunderlig tid på sjøen alle sammen. Kanskje vi sees på fjorden? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Takk for trivelig hentetur med mange fine bilder fra flott vestlandsnatur. Ønsker "Karito" og mannskap hell og lykke på sin fremtidige reise. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Takk for turen. Og flotte bilder. Håper dere får nyre mange fine vårturer fremover. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Takk for turen :-) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 6.Februar.2015 Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 Takker også for en fin "tur" sørover med flotte bilder og skildringer. Vet at det skal bli lenge til jeg tar båten hjem i hagen om vinteren igjen Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 6.Februar.2015 Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 Takk for turen. Kjøp båt lenger bort neste gang så blir hentetråden lenger:-)) Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 6.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 Takk igjen for hyggelige tilbakemeldinger, kjekt å reise på tur med dere:-) Som dere ser var meningen å ligge med hekken inn, men etter vurdering av hvordan jeg syns båten lå, med badeplatformen farlig nære skråplatene på utriggerne, så i dag tok jeg og la den med baugen inn og resultatet ble som jeg ønsket, ligger stabilt, og har greit innsteg til badeplatformen allikevel. God helg til alle baatforumets medlemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 6.Februar.2015 Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 Den tar seg veldig godt ut der den ligger, synes jeg! Nå kommer det noen vindkast i helgen, så ikke finn på noe tull nå, det orker vi ikke! God og sikker helg til dere! Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 6.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 Takk i lige måde Zitt. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 7.Februar.2015 Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 Flott båt og flott tur! Det er noe spesielt med sjøen når det er finvær i januar/februar. Noe magisk. Er dette en helt ny Saga 325 kjøpt Bergen Marine, eller hur? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
fluefiskeren Svart 7.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 Takk Bergen dørk. Ja vi fikk en fantastisk reise. Ikke helt ny, 2013 modell. Bergen Marine ja. :-) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 7.Februar.2015 Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 Grattis,flottbåt du har, eg kjøper slik imorgen hvis eg vinner Lotto ikveld. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
fluefiskeren Svart 7.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 Takker og bukker. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 8.Februar.2015 Del på Facebook Svart 8.Februar.2015 Gratulerer med ny båt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
RoarL Svart 8.Februar.2015 Del på Facebook Svart 8.Februar.2015 Kjempefin klassisk moderne båt uten noe fiksfaks. Tommel opp! Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 8.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2015 Fyrlykten og RoarL: Hjertelig takk, ja vi er enig i definisjonen din RoarL :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 8.Februar.2015 Del på Facebook Svart 8.Februar.2015 By the way, Fluefiskeren; hvordan er båten din motorisert? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
fluefiskeren Svart 8.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2015 VP D4-300 Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 8.Februar.2015 Del på Facebook Svart 8.Februar.2015 Det var kraftige saker! Hvilken marsjfart/toppfart får du da? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
fluefiskeren Svart 8.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2015 He he. Vel toppfart ligger på 23 knop, men båten trives best fra 17-20. Om været skulle yppe seg skikkelig legger en seg rundt 13-14. På turen vår hjem fant jeg ut at rundt 3000rpm. lå vi på rundt 17-18 knop, og det virket riktig som båten da gikk. Må innrømme at jeg ikke ga på noe mer, men vet at skroget kan bli noe " nervøst " når farten passerer 22 knop. Båten går nydelig i sjøen. Så fordelen med den største motoren er selfølgelig at en i dårlig vær, og med ferielastet båt har all kapasitet en trenger. Forbruk har jeg ikke fått målt ennå, men forventer vel et forbruk rundt 1.7 l pr nm på marsjfart. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 8.Februar.2015 Del på Facebook Svart 8.Februar.2015 Høres bra ut! Standard Saga 315-fart, men med krefter i reserve. De første Saga 315 var jo levert med VP 41-motor på ca 200 hk, så her har det vært en utvikling, på tross av at skroget, sålangt jeg kjenner til, stort sett er det samme. Slit an, som vi sier i Bergen. [emoji1] Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.