Jump to content

Hentetråd Bergen-Sveio

fluefiskeren

Recommended Posts

Ja, da var vi vel hjemme, ble litt sen oppdatering dette, dere får ha meg unnskyldt, men har holdt på med fortøyningsjustering, og det tar tid. Også treffer en på hyggelige mennesker i havna som vil ha en kikk også da, og da går timene :-)

Fin sisteetappe i dag i vinterlys, opplevde litt sjø i dag, men det var bare moro, båten tok dem som en drøm.

De siste bildene er fra hjemmehavna vår, Sveio Båtforening i Sveio.

Vi har gjesteplasser, så hjertelig velkommen.

Tusen takk til alle som har vært med og følgt oss på denne korte ,men fine henteturen. Og ikke minst takk for alle fine kommentarer.

Om dere har kost dere en tiendedel av det vi har, så har vi hatt en fin tur sammen.

Ha en vidunderlig tid på sjøen alle sammen.bilde

Kanskje vi sees på fjorden?

Takk igjen for hyggelige tilbakemeldinger, kjekt å reise på tur med dere:-)

Som dere ser var meningen å ligge med hekken inn, men etter vurdering av hvordan jeg syns båten lå, med badeplatformen farlig nære skråplatene på utriggerne, så i dag tok jeg og la den med baugen inn og resultatet ble som jeg ønsket, ligger stabilt, og har greit innsteg til badeplatformen allikevel.

bilde

God helg til alle baatforumets medlemmer.

He he. Vel toppfart ligger på 23 knop, men båten trives best fra 17-20.

Om været skulle yppe seg skikkelig legger en seg rundt 13-14.

På turen vår hjem fant jeg ut at rundt 3000rpm. lå vi på rundt 17-18 knop, og det virket riktig som båten da gikk.

Må innrømme at jeg ikke ga på noe mer, men vet at skroget kan bli noe " nervøst " når farten passerer 22 knop.

Båten går nydelig i sjøen.

Så fordelen med den største motoren er selfølgelig at en i dårlig vær, og med ferielastet båt har all kapasitet en trenger.

Forbruk har jeg ikke fått målt ennå, men forventer vel et forbruk rundt 1.7 l pr nm på marsjfart.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...