MorganX Startet 3.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Februar.2015 Hei,skal trekke om skrogtrekket i taket i båten.. har kjøpt Maritims skrog kledning med lukkede celler. Det jeg lurer på er hva som er best å bruke av Casco Våtromslim eller Casco Flex gulvlim? Platen ligger løst hjemme så skal lime skrogtrekket mens det ligger på gulvet. Det skal limes på en malt kryssfinerplate. Vil ikke bruke kontaktlim da det er prøvd før og da er det lett for at det danner seg små buler av lim da det er lett for at det er noen steder limlaget blir litt for tykt... derfor trenger jeg å ha ett lim som det er lengre herdetid på så jeg kan stryke ut etter at skrogtrekket er lagt på. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 3.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2015 (redigert) tror begge deler funker fint. Jeg brukte casco våtrom for å lime opp trekket som hadde falt ned i taket, dette var tidligere limt med kontaktlim. Lurte å ha en våt klut tilgjenglig for å tørke opp limsøl underveis. Dekk til gulvet jeg la noen tunge bøker oppå etterpå og lot tørke i et døgn Redigert 3.Februar.2015 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 3.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2015 (redigert) Jeg brukte Casco Våtromslim til mine takplater. Brettet rundt kanten og stiftet med rustfrie korte stifter. Dette har holdt helt fint i flere år. Kjøpte samtidig noe LED spotter på Jula og la i taket. Brukte våtromslimet til teppet på skottet også. Redigert 3.Februar.2015 av Fjord28cs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 3.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2015 Så veldig bra ut det du hadde gjort der Fjord28cs... Takker for informasjon Janoho og Fjord28cs... Da bruker jeg Casco våtromslim. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 3.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2015 Hei, jeg har brukt cascoflex lim med et godt resultat. Har skiftet trekket i hele båten (2-3 hele ruller) Når jeg limte på løse finerplater lot jeg limet få tørke litt før trekket ble lagt på. Deretter ventet jeg en time eller to før jeg hadde på lim på baksiden av platen og brettet trekket rundt kanten så slapp jeg å stifte og at trekket ble "pølsete" rundt kantene. Dette har holdt godt både inne i båten og ute under hardtopen. Sitér dette innlegget Link to post
Bazinga Svart 3.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2015 Eller bruke sbr spraylim som holder i evig tid. Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 3.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2015 Brukt våtromslim å spray lim å det sitter som støpt;) Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 3.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2015 Bazinga hva er sbr spraylim? Er det kontakt lim? Sitér dette innlegget Link to post
Bazinga Svart 5.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2015 Ja det er det limet som ble brukt av alle båtfarikanter fram til myndighetene mente på at det var for farlig for miljøet. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 5.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2015 Helt kurant med både løsemiddelbasert og vannbaser kontaktlim. Ulempen er umiddelbar heft. Slik sett er både gulvlimet og våtromslimet til Casco enklere. Det som oftest skjer når slike trekk begynner å henge er at skumgummien på baksiden av trekket råtner opp. Dette kan man se ved at det blir en ru overflate på skroget hvor den delen av skumgummien som har hatt kontakt med lim henger igjen, mens resterende sitter igjen på trekket. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
MorganX Svart 5.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2015 Har brukt casco våtromslim som jeg limte på en malt kryssfinerplate.. har ligget med bøker som vekt ett døgnstid nå og det ser bra ut foreløbig... den store testen blir til sommeren når det blir kokhett i båten og platen er på plass i taket. Håper det da blir hengenes som det skal. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.