Jump to content

Kinamotor TD Power, erfaringer?

vest50

Recommended Posts

Eg har en TD marine 120 hk. Motoren er en Deutz fra Tyskland og gir er fra Tyrkia. Motoren er marinisert i Kina. På de små motorene bruker TD Kabuto motorer, det er det mange "seriøse" motorleverandører som også gjør. Motoren som eg har er "gammeldags" bygd opp uten avansert elektronikk. Stort volum med lav omdreining. Lett å vedlikeholde.

Hei på deg ja du er fornøyd med motoren?

eg har denne TDME 4105, 80 hk har ikkje prøvd den enda men den såg grei ut den, kan det ver Deutz denne og? eller er den Nissan

• 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

har denne tyrkiske baysan kassen på kinamotoren min jeg også. nærmer seg 240t uten problem ennå. oljeskift på den etter første 10t. deretter ved 100t og 200t. Shell donax atf olje. etter oljeskiftet så har jeg selfølgelig studert olja etter spon etc men ikke funnet noe mistenkelig. hadde vært intr å høre hva som var galt med kassa di,samt hvordan du fikk mistanke om feil på gearet.

• 3 uker senere...

Hei

Hadde problemer med trykket i kassen det skal vere mellom 19 og 23 kg , tomgang var det ned i 7kg hadde problemer med sluring,har fått ny kasse på motoren,nå har eg bra trykk men det er noen noen suse lyder i kassen,skiftet olja i går såg ut at det var kommet litt vann i olja kan vere oljekjøleren som lekker litt. ser du bruker ATF olje?     Eg har Baysan  H130 den skal ha 20W50 motor olje

• 2 år senere...

hei vest 50-  er en stund siden status på din motor nå. er fremdeles kineseren din i live?   her i gården er det ingenting annet å si at den starter og går uten noe problem. skiftet start/stopp solinoiden på d pumpa i fjor då den røyk. denne var i posten etter noen dager og kostet ca 1500,- med frakt. greit med enkel motor siden den kunne brukes med manuell start/stopp i mens.  reiner med at med ditt timeforbruk i sjarken så har motoren fått kjørt seg litt siden 2015 ?..

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...