vest50 Svart 19.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Kslipp skrev On 6.3.2015 at 22.48: Eg har en TD marine 120 hk. Motoren er en Deutz fra Tyskland og gir er fra Tyrkia. Motoren er marinisert i Kina. På de små motorene bruker TD Kabuto motorer, det er det mange "seriøse" motorleverandører som også gjør. Motoren som eg har er "gammeldags" bygd opp uten avansert elektronikk. Stort volum med lav omdreining. Lett å vedlikeholde. Hei på deg ja du er fornøyd med motoren? eg har denne TDME 4105, 80 hk har ikkje prøvd den enda men den såg grei ut den, kan det ver Deutz denne og? eller er den Nissan Sitér dette innlegget Link to post
vest50 Svart 19.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Her er det et bilde av sjarken eg skal ha Kina motoren i ;) https://baatplassen.no/bildearkiv/53/53174/10014670_10152634587971471_4450925017340150929_n.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Hvordan går det med motoren, vest50? Regner med den er installert og brukt en del nå? Erfaringer så langt? Sitér dette innlegget Link to post
vestsiå Svart 16.August.2015 Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 (redigert) vest 50- er motor innstalert? er du like fornøyd som jeg er med min TDpower fra telemark Trade?.. Redigert 16.August.2015 av halleland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.August.2015 Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 Kslipp skrev On 6.3.2015 at 22.48: Motoren som eg har er "gammeldags" bygd opp uten avansert elektronikk. Stort volum med lav omdreining. Lett å vedlikeholde. vest50 skrev On 19.3.2015 at 18.03: Motoren som eg har er "gammeldags" bygd opp uten avansert elektronikk. Stort volum med lav omdreining Skal si dere er samstemte. Sitér dette innlegget Link to post
vest50 Svart 19.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 hei motoren er kommet i båten kjørt ca 100 timer motoren går som en klokke men gir kassen må skiftes,(Baysan Girkasse) Men det var ikkje noe problem, har gått 2 uker siden det blei bestemt og få ny kasse i dag er det to karer som kommer og skifter den, noen med erfaringer med denne type gir kasser? Sitér dette innlegget Link to post
vestsiå Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 har denne tyrkiske baysan kassen på kinamotoren min jeg også. nærmer seg 240t uten problem ennå. oljeskift på den etter første 10t. deretter ved 100t og 200t. Shell donax atf olje. etter oljeskiftet så har jeg selfølgelig studert olja etter spon etc men ikke funnet noe mistenkelig. hadde vært intr å høre hva som var galt med kassa di,samt hvordan du fikk mistanke om feil på gearet. Sitér dette innlegget Link to post
vest50 Svart 10.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2015 Hei Hadde problemer med trykket i kassen det skal vere mellom 19 og 23 kg , tomgang var det ned i 7kg hadde problemer med sluring,har fått ny kasse på motoren,nå har eg bra trykk men det er noen noen suse lyder i kassen,skiftet olja i går såg ut at det var kommet litt vann i olja kan vere oljekjøleren som lekker litt. ser du bruker ATF olje? Eg har Baysan H130 den skal ha 20W50 motor olje Sitér dette innlegget Link to post
vestsiå Svart 10.September.2015 Link til dette innlegget Svart 10.September.2015 gearet på min motor er mekanisk u oljekjøler. den skal ha atf olje i følge manualen. nå er min båt/motor/gear mindre så der er nok ikke behov for kjøling. kan holde på gearkassa selv etter å ha kjørt hele dagen. håper Telemark trade fikser opp i vannlekkasjen hos deg kjapt og greit Sitér dette innlegget Link to post
vest50 Svart 10.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2015 Telemark trade fikser opp har sendt ny kjøler i dag :) Har vert veldig god servise av Telemark Trade. kjempe servise ikkje farligt og handle der :) Sitér dette innlegget Link to post
vestsiå Svart 29.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2018 hei vest 50- er en stund siden status på din motor nå. er fremdeles kineseren din i live? her i gården er det ingenting annet å si at den starter og går uten noe problem. skiftet start/stopp solinoiden på d pumpa i fjor då den røyk. denne var i posten etter noen dager og kostet ca 1500,- med frakt. greit med enkel motor siden den kunne brukes med manuell start/stopp i mens. reiner med at med ditt timeforbruk i sjarken så har motoren fått kjørt seg litt siden 2015 ?.. Sitér dette innlegget Link to post
vestsiå Svart 8.September.2019 Link til dette innlegget Svart 8.September.2019 (redigert) hei vest 50. noen oppdateringer om motor? selv så står båten på land etter dryge 400 t driftstid. skal bygge om til åpen fiske/teinebåt. motor startes kun 2-3 ganger i året på land nå til langtids prospektet er ferdig........ Redigert 8.September.2019 av halleland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.