Jump to content

Hekkmontert ekkolodd svinger på Volvo Penta DP drev

roald amundsen

Recommended Posts

Er på utkikk etter ny kartplotter/ekkolodd i min Grandezza 26 CA med Volvo Penta DP drev. Er det noen som helst vits i og montere hekksvinger på denne båten eller blir det bare forstyrrelser.

Må tilføyes at jeg har trimflaps som tar opp mye av plassen i hekken. I forhold til min gamle båt som det var montert en Mercruiser 120 hk om bord i ser det jo ut som en kokende vannkjele rundt denne motoren.

Har tenkt på nye Garmin Echomap 92 SV med svinger GT41-TM. Med denne teknologien for tradisjonelt og CHIRP DownVü-/SideVü-ekkolodd kan det vel ikke være store forstyrrelsene kanskje. Er det mulig og montere denne svingeren innvendig i båten som på de eldre svingerne og få bra resultat, eller er dette historie.

Om dette ikke går, hvilke anbefalte alternativer har jeg for kjøp av ny plotter/ekkolodd ut fra erfaringer her inne.

Er det mulig for en normalt fingernem mann og montere gjennomgående svinger for plastskrog med godt resultat. Hva er da tipsene for og lykkes med dette om det skulle bli aktuellt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...