Jump to content

Rep-sett til sjøvannspumpe aqad 40b

korsvika

Recommended Posts

Har prøvd å søket etter rep-sett til sjøvannspumpe til aqad 40B ( ca 1986 mod, 5 skruer på lokk).

Fått pris med Volvo Penta at det kommer på ca 5000 kr !!. Kan ikke forstå at noen pakninger, mellomstykke, tetningsringer og lager skal koste så mye. Ny pumpe kommer på ca 6000 kr.

Noen som har skiftet lager og tetninger her i det siste, og har dere noen formeining om hva delene kostet og hvor dere bestillte dem ?

Skiftet tetning på min i sommer. Satt inn en simmerring (80kr) med rustfri fjær istedenfor den originale volvo tetningen (500-600kr) som kan være vanskelig å få tett.

Lager kan vell kjøpes rimelig på en jernhandel (Proffpartner, etc)

Fant rep.sett her http://www.eurofritid.no/?PageID=1173&ItemID=23550, men tror det blir mye rimeligere å kjøpe en simmerring og lager løst

Hei

Jeg hadde samme utfordringen da jeg skulle overhale sjøvannspumpen på MD 22.

Originalt repsett kostet 2900,- tok med de brukte tetningene, lagrene og o-ringen til Alf I Larsen AS på Forus i Sandnes. http://www.ail.no delene kostet meg 210,-

Alle delene du plukker plukker ut av pumpen har delenr.

Lagrene er mest sannsynlig standard SKF lager, O-ringene og fjærtetningene er helt standard.

Ta en telefon til Alf I Larsen AS, så kan du bruke de sparte pengene på drivstoff

Hei, takker for svar !

Lager skal det ikke være noe problem å få tak i, men usikker på hva som har stått i den fra før. Får det ikke helt til å stemme ut i fra tegningen ( kan være ei nyere tegning jeg har), da alt inne i pumpa var i tusen biter når jeg tok ut aksling og lager.

Forstår det slik etter det dere skriver at jeg trenger 2 stk O ringer, fjærtetning og simmering ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...