PBKK Startet 7.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2015 Hei, familien har en slik med Yanmar LHA-DTP 184 hk 2005 mod. Noen som vet hvor anoder normalt sitter på skrog og motor ? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 7.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2015 (redigert) Finnes vel ikke noe på skroget på denne båten. Det er nok på stilk/ror/propellhode (+baugpropellhode) samt på motoren. Kjølere og andre komponenter som er i kontakt med saltvannskretsen. Samt flaps. Redigert 7.Februar.2015 av Chiefengineer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 7.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2015 Trodde jeg byttet 6 stk i høst men på bildet i linken er det 5 stk På min Marex er det zink på propellaksling, trimflaps og på baugpropell også Yanmardeler.no Sitér dette innlegget Link to post
PBKK Svart 8.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2015 Takker. Må få byttet noe i år. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 9.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2015 Søk litt på forumet, disse anodene selges til ca halv pris og under det andre steder. Husker ikke i farten hvor de er billigst. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 10.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2015 Om det fortsatt er aktuelt (tok litt tid å finne kvitteringa fra i fjor...): Jeg kjøpte anodesett til motor på lokal BestMarin forhandler. Betalte 549 kr for et sett som ser likt ut med linken i innlegg #3. Varenr 229196. Passer til 6LP, 6LY og 4LHA står det på kvitteringen. Disse zinkstavene er skrudd fast i messinghetten, og BestMarin solgte også løse zinkstaver til disse hettene for en brøkdel av den prisen igjen. Har ikke Yanmar selv, så jeg vet ingenting om plassering av disse på motoren din. Men zinkene var spot-on for min Peninsular motor også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.