avmønstret5 Startet 7.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2015 En liten mot-reaksjon på våre ting&tang tider, i alle fall for oss seniorer i båtlivet. Kanskje det kan hjelpe nye båteiere til å tenke seg 2 eller 3 ganger om før en kjøper "den lure dingsen". Jeg kan starte forsiktif, Elendige strekkavlastere fra B...... Dårlige fortøyningstau. Innbruddsalarmer, bare tull. Led-lys for skap som bare ramler løs .....osv . Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2015 Alt som jeg finner når jeg rydder ut etter sesongen. Vil tippe ca 70% av alt som er i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2015 Når det gjelder elektroniske dingser.... Det eneste man egentlig trenger er VHF, og hvis man seiler alene, autopilot. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 8.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2015 Når det gjelder elektroniske dingser.... Det eneste man egentlig trenger er VHF, og hvis man seiler alene, autopilot. Så du menar att min batteri drivna drinkblandare är onödig i båten? ? Där är jag inte enig?? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 8.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2015 En batteridrevet drinkblander kommer da langt foran slikt som VHF Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Mulligan Svart 8.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2015 Mitt elektronisk styrte bryggeri har en sentral plass ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2015 Salt til å ha i potetvannet.... Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 8.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2015 Jeg har masse unyttige ting I båten. I hverfall om definisjonen er utstyr som bare ligger der uten å bli brukt år etter år - Lommelykt til å bruke under vann - Ekstra kikkert - Håndholdt compass - Håndholdt vindmåler - Ekstra kartplotter(e) - Dykkemaske - Svømmeføtter - Stormligheter - Masse verktøy - Servicedeler til motor - Sømsett Tror denne listen kan bli vannvittig lang. På den annen side så er det ingen av de jeg ville unnvært den dagen jeg virkelig trenger det. Om jeg drasser med meg noen hundre kilo ekstra på en 5 tonns båt så resulterer det I en knops saktere fart. Det kan jeg gjerne leve med Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 8.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2015 Salt til å ha i potetvannet.... Tja! Ikke dumt hvis du er i Mjøsa Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Eureka Svart 8.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2015 Sant sant :) Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 8.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2015 VHF virker ikke. Da er vel den en kandidat Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 8.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2015 Ingen ting. Noe ha svært lav bruksfrekvens, men nyttig når det trengs er det. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.