Jump to content

Forstyrrelser på VHF fra varmeapparat


`MINA'

Recommended Posts

Min fastmonterte VHF får i perioder når det er trafikk på radioen forstyrrelser fra varmeapparatet. Hører klart at dette kommer fra varmeren da det er en høy klikkelyd på VHFèn som går i takt med pumpa på varmeren. ( Wallas 2400 )

 

Hva kan jeg gjøre for å eliminere denne støyen ? Montere en skilletrafo på VHFèn ? Noen med gode ideèr her ?

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Kun en fornuftig løsning slik jeg ser det: Pass på at kabeltverrsnitt er tilstrekkelig og at jordforbindelsene er tilsvarende. Mest sannsynlig kommer støyen via spenningsforsyningen til VHF en. Forsøk å koble disse to til forskjellige batterier så har du antagelig svaret

Oso

Link to post
Share on other sites

Montere en skilletrafo på VHFèn ?

Hvis du har vekselstrømsbatteri så kunne nok skilletrafo være en god hjelp......

 

Men ellers vil jeg mene at ooma er inne på rett spor. Påfallende mange elektriske problemer ombord i båt kan føres tilbake til følgende tre kilder:

 

1. for lite kabeltverrsnitt

2. dårlig kontakt i klemmer, kontakter, koblinger og overganger

3. kombinasjon av 1+2 :wink:

 

Lykke til!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...