G.N Startet 9.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2015 (redigert) Hei Lurer på en ting når det gjelder lading med EFOY Har en heilt ny batteribank bly/syre 3x142ah= 426ah. 50% av dette kan eg bruke for å ta godt vare på batteriene = 213ah Om en da kjøper den minste Efoy 80 som lader med 80ah timer i døgnet og eg ligger på et feks døgnforbruk på 110ah timer, blir det da slik at det bare blir -30ah timer i døgnet av batteribanken? Slik at en kan "strekke" batteribanken litt lenger? Eller er det ikkje fullt så enkelt.... MVH Greger Redigert 9.Februar.2015 av G.N (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 9.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2015 (redigert) Ja, det blir sånn. Bortsett fra at det vel blir - 30Ah i døgnet? Jeg har tenkt på samme måte selv. Jeg trenger ikke å kunne ligge i ukesvis uten lading. Den minste Efoy'en vil gjøre at jeg kan ligge en uke uten lading i stedet for tre dager, og det holder sannsynligvis for meg. Redigert 9.Februar.2015 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
G.N Svart 10.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2015 Tenker heller ikkje å ligge i ro vekesvis. Har begrenset med vatn 360l og septik 140l, så ei lita veke er vel meir reelt. Har eget strømuttak på brygga så batteriene er ladet opp før tur. Tanken er å ha muligheten til å ligge litt lenger om vi ønsker det. Og ja, det er ikkje god økonomi. Økonomi/ forbruker ikkje relevant i denne diskusjonen for vår del. Vil heller belyse mulighetene/ begerensingene med lading med en litt for "liten" Efoy Kjem ikkje til å sette inn større batteribank og bensinaggregat er utelukket Sitér dette innlegget Link to post
G.N Svart 2.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Vi går for Efoy 140, trur det passer oss bedre. Blir bestilt en av dagene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.