Jump to content

Eddik i septiktank av plast - hva kan gå galt?

Jonas78

Recommended Posts

Gamle slanger? -bytt. ( inspiser om mulig)

Med mindre du har latt det stå urin og saltvann i slangene til stadighet uten å skylle gjennom med ferskvann, så tror jeg nok lukta trenger gjennom slangene før urinsten tetter igjen.

Men når har du sikkert spekulert leeeenge på dette prosjektet som du endelig har fått tid til å gjøre. Så det skader nok ikke det du skal gjøre...

Beste forebyggende er å skylle gjennom rikelig med ferskvann etter hver tur. I det minste skylle gjennom slangene.

Når jeg har mulighet, så fyller jeg tanken med ferskvann og lar det stå, ut på sjøen og tøm ut på neste tur...

Et lite tips som fungerer bra hos meg. Har montert en 3-veis ventil på slangen utenfra, og har da en slange fra ferskvanntanken. Etter bruk av toalett og tømming langt til sjøs, spyler jeg gjennom med ferskvann før jeg legger til brygga. Aldri noe lukt eller ubekvemheter i forbindelse med slagg o.l.Bruker jo litt sanitærvæske i også for å være sikker.... :thumbsup:

Jeg har tenkt på det også, tror det er en lur måte å holde tanken bra på. Eneste er at jeg vil ha de to systemene adskilt, så jeg tenker å montere treveisventilen på utslaget til vasken, og heller la vannet renne i vasken som innsug til toalettet når det skal ferskvann i systemet.

Nå er forøvrig runde to ferdig av eddikvasken. Ser ikke ut som det er vits med to omganger, kom ikke så veldig mye ekstra ut. Det viktigste var å skylle godt etter første behandling.

Bruk vest!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...