soldeide Startet 10.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 10.Februar.2015 (redigert) Har et ødelagt duoprop-sett på båten. Noen som vet om solaspropellere er helt like originale fra volvo penta, og om det dermed er greit å ha solas på ett drev og originale på det andre? Det er snakk om B5 om det har noe å si. Redigert 10.Februar.2015 av soldeide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Luffe82 Svart 10.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2015 Har brukt Solas på utenbordsmotor. Det fungerer supert. De lager propellene til flere av de kjente merkene. Om du kan ha forskjellig sett på de to drevne tør jeg ikke svare på. Men er sikkker på hva en VP forhandler vil si.... Sitér dette innlegget Link to post
fredrant Svart 10.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2015 Undersøkte dette med et uavhengig verksted i fjor. I følge dem kunne jeg ikke bruke originalt VP og Solas på mine to drev. Solas forhandleren mente at dette ikke var noe problem..... Er nok mange meninger, men jeg valgte å høre på verkstedet.... Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 10.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2015 Jeg tror det absolutt er viktig å ha lik propell på to drev. Ser for meg at dette fort blir kluss. De to propellene vil vel ikke jobbe synkront på de forskjellige turtall regner jeg med. Er det en fullplanende båt det er snakk om? Sitér dette innlegget Link to post
soldeide Svart 11.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Ja jeg deler helt klart tankene deres. Ville aldri benyttet forskjellige propeller på drevene. Det jeg lurte på var om Solas lagde tro kopier slik at det er mulig å benytte originale/kopier om hverandre (om de har samme vekt, diameter, stigning osv.). Jeg får vel bite i det sure å kjøpe originalt, men det hadde jo vært hyggelig å kunne spart en båtpeng eller to. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Blir vel samme eller lavere pris som originalt å kjøpe to sett Solas eller Powertech, og ha det fungerende originale settet som reserve? Har god erfaring med disse alternativene på duoprop (eks. marinedeler.no). Er det ødelagte settet ditt beyond repair? Sitér dette innlegget Link to post
fredrant Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Ja jeg deler helt klart tankene deres. Ville aldri benyttet forskjellige propeller på drevene. Det jeg lurte på var om Solas lagde tro kopier slik at det er mulig å benytte originale/kopier om hverandre (om de har samme vekt, diameter, stigning osv.). Jeg får vel bite i det sure å kjøpe originalt, men det hadde jo vært hyggelig å kunne spart en båtpeng eller to. Hei igjen! Det finnes steder der ting er billigere enn i Norge også. Kjøpte selv en original VP propell her, til en fornuftig pris. http://coastalrides.co.uk/index.php De har både nytt og brukt/overhalt Fra bestilling gikk det 3 eller 4 dager til jeg mottok propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.