ronner Startet 10.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 10.Februar.2015 Hei, har en kamerat som har kjøpt seg båt i Stavanger der det sitter en Wallas varmer som vistnok ikke fungerer. Eier har ikke kjennskap til hva som er problemet med denne da han ikke har brukt den på flere år. Jeg skal til Stavanger i dag og se på dette fra Haugesund. Er det noen som har kjennskap til om det er noen enten i Stavanger eller i Haugesund med kompetanse på wallas som har anledning til å kkke på denne? Planen er å ta båten fra Stavanger til Haugesund på Lørdag også videre til Florø på Søndagen. Backup for varme blir gassfyrer om vi ikke får wallas til å fungere. Den har digitalt "ur" tilkoblet, en kan vel lese av diverse feilkoder der vil jeg tro? Hvlken type Wallas er det vist ikke sikkert på hva er, men regner med jeg får sett det i dag :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2015 Aner ikke hvem som evt reparerer slike, men jeg har i alle fall kjøpt deler til min Wallas hos Bårdsen på kaien i Haugesund. Om du ringer dem så kjenner de kanskje til servicemann? Eller har en selv? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wallas Service Svart 10.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2015 Dette er et Digitalt Styringspanel (Info-panel) til Wallas 30D og 40D dieselvarmere. Bruksanvisning 30D: http://wallas.fi/flippingbook/30D/#/19/zoomed Bruksanvisning 40D: http://wallas.fi/flippingbook/40D/#/19/zoomed Hjelp til selvhjelp (feilkoder i display): https://baatplassen.no/i/topic/75671-wallas-dieselapparater-hjelp-til-selvhjlep/?p=1689416 , #2 Forhandlere i Rogaland som kanskje kan hjelpe: Søk på fylke i denne linken: http://www.sunwind.no/Forhandlere/ Sjekk også sikringene på kretskortet (15A og 2A), samt sikringen mellom varmer og batteri (15A) Kan sikkert gi litt hjelp via tlf, IM, e-post eller i denne tråden. Jeg må bare vite hva som skjer, eller rettere sagt hva som ikke skjer Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
ronner Svart 10.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2015 fikk ikkje demontert så jeg kom til varmer. det digitale uret var og uten strøm så har jo noe å begynne med der :-) ser mere på det lørdag/søndag og håper med de tips og linker her at vi får drift på det... Takk for svar så langt... Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 10.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2015 Panelet får strøm fra kretskortet, så da ville jeg begynt med sikringene Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
ronner Svart 11.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 skal sjekke det først :) Sitér dette innlegget Link to post
ronner Svart 14.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2015 det er 2 A sikringen som ryker ser det ut som. Må vel gjerne til service da? Sitér dette innlegget Link to post
ronner Svart 14.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 14.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2015 Oioi.... Ser at jeg har blingset litt når jeg har lest data, og har skrevet feil i #3 . Skal være 4 amp sikring, ikke 2 amp. Prøv med 4 amp, hva skjer da? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
ronner Svart 15.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2015 sprenges den og Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 15.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2015 Beste løsningen tror jeg må være at den blir sendt inn til en service/gjennomgang. Send med bryterpanelet, trenger ikke kabel mellom panel og varmer. Har litt mer å hjelpe med på verkstedet for å finne ut av problemet. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
ronner Svart 15.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2015 sender du meg en PM med adresse? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 15.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2015 Sendt IM Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.