Lazyjack Startet 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2015 (redigert) Har prøvd brannvesenet men de ville ikke ta i mot. Mener også å ha hørt at de som selger slikt heller ikke vil ha det. Er fristet til å sette det fra meg i en container for spesialavfall men det er vel strengt tatt heller ikke helt i orden. Noen som har hatt hellet med seg med å bli kvitt slikt i Oslo-området? Redigert 11.Februar.2015 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Bare stikk innom meg 31. Desember så skal jeg ta meg av det. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Frivakten Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 RS-skolen Stavern? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
LM 605 Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Nyttårsaften her i området er full av nødraketter på himmelen. Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Sett de utenfor døren til Mulah Krekar og ring PST... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 (redigert) Håper ingen er i havsnød på nyttårsaften, med såpass mange "hjernedøde" som sender nødraketter opp Ta kontakt med brannvesenet og spørr hvordan du kan få destruert dette, de kan nok guide deg på rett vei Redigert 12.Februar.2015 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sydvesten Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Sett de utenfor døren til Mulah Krekar og ring PST... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
LM 605 Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Håper ingen er i havsnød på nyttårsaften, med såpass mange "hjernedøde" som sender nødraketter opp Ta kontakt med brannvesenet og spørr hvordan du kan få destruert dette, de kan nok guide deg på rett vei Her i området er det vel "godkjent" at utgåtte nødraketter skytes opp kl. 24.00 på nyttårsaften, så jeg antar at ikke disse er så hjernedøde som du antyder. Luftrommet over f.eks. Flekkerøy er jo helt rødt av nødraketter i fra fiskerne der ute. Dette har vært "tradisjon" i mange år. Nå er det vel ellers uhyre få som er ute i fritidsbåt på denne dag/natt. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 (redigert) La oss håpe at ingen er i havsnød der hvor dette er "godkjent" iallefall.. Så vidt meg bekjent så har også andre fartøy en fritidsbåter nødraketter.. men mulig jeg tar feil.. Jeg tror også at det prosentvis er flere yrkesfartøy som har nødraketter enn fritidsfartøy.. Redigert 12.Februar.2015 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
LM 605 Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Det er klart at en nødrakett er jo noe som kun skal brukes i en nødsituasjon,det er jo klinkende klart. Men denne" Nyttårstradisjonen" er jo kun noe som pågår i løpet av en 10 minutters tid rundt midtnatt, så alle nødetater, og folk ellers, er jo obs på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 (redigert) Her i området er det vel "godkjent" at utgåtte nødraketter skytes opp kl. 24.00 på nyttårsaften, så jeg antar at ikke disse er så hjernedøde som du antyder. Luftrommet over f.eks. Flekkerøy er jo helt rødt av nødraketter i fra fiskerne der ute. Dette har vært "tradisjon" i mange år. Nå er det vel ellers uhyre få som er ute i fritidsbåt på denne dag/natt. Det advares sterkt mot å fyre av nødraketter som har gått ut på dato. Faren med pyrosaker som har gått ut på dato er ikke bare at de ikke fungerer, i noen tilfeller kan de oppføre seg på en måte som utgjør fare for mennesker. Forøvrig var det ikke mye nyttige svar her..... Redigert 12.Februar.2015 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Har prøvd brannvesenet men de ville ikke ta i mot. Jeg leverte de til brannvesenet/politiet (lokalisert i samme bygg) for et års tid siden. Det var ikke brannvesenet i Oslo, men det høres rart ut at de ikke vil ha det. De sender det videre til et firma for destruering, men jeg vet ikke hva det firmaet heter, dessverre. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Hakkannen Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Her i området er det en av brannstasjonene som tar seg av returen (alt farlig avfall, også kjemikalier), så selv om ikke de du spurte gjorde det vet de gjerne hvem som gjør det? Alternativt; de fleste byer har en kommunal eller privatdreven bossplass der du selv kan komme og levere (og kildesortere) avfall, disse har også som regel også muligheter for å ta i mot farlig avfall. Bakdelen er at du da må betale for å bli kvitt rakettene. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Her i området er det vel "godkjent" at utgåtte nødraketter skytes opp kl. 24.00 på nyttårsaften, så jeg antar at ikke disse er så hjernedøde som du antyder. Luftrommet over f.eks. Flekkerøy er jo helt rødt av nødraketter i fra fiskerne der ute. Dette har vært "tradisjon" i mange år. Nå er det vel ellers uhyre få som er ute i fritidsbåt på denne dag/natt. Nå er det vel ellers uhyre få som er ute i fritidsbåt på denne dag/natt. Hva mener du, ja ikke så mange med fritidsbåt ute på den tiden/dagen, men hva med alle yrkesfartøy som er ute da, skla de risikere at en "tulling" som skyter opp raketter ulovelig gjør at de ikke får nødvendig hjelp om uhellet er ute. Det er dessverre noe som forgår rundt hele landet at man skyter de opp, en utig, og ulovelig, men om det går å stoppe, noppe. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Mulligan Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Pyro kan leveres tilbake der man har kjøpt det. De har destruksjonsordning. Dette er det som skjer dersom man leker seg med nødraketter: http://www.op.no/N_drakett_sett__redningssk_yta_rykker_ut-5-36-31522.html Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Her i området er det vel "godkjent" at utgåtte nødraketter skytes opp kl. 24.00 på nyttårsaften, så jeg antar at ikke disse er så hjernedøde som du antyder. er hverken godkjent eller "godkjent" er ett tegn på dårlig Sjømannskap ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mouche Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 (redigert) Et lite søk på nettet tyder klart på at det er Politiet som er rette mottager. Hvor skal jeg levere fyrverkeri, ammunisjon, nødraketter, eksplosiver? Svar: Dette skal leveres til politiet, kan ikke leveres på FREVAR. http://www.frevar.no/om-frevar/frevar-kf/historie/ Redigert 12.Februar.2015 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
LM 605 Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Nå skrev jeg "godkjent" i anføselstegn. Alle vet jo at dette uansett er en ulovlig handling som utføres. Hvis man googler litt ang. dette temaet, så leser man at dette er noe som foregår, og har foregått i mange år på hele kysten, i fra nord til sør, rundt midtnatt på nyttårsaften, særlig blandt fiskere. Hovedredningssentralen, politiet, redningsskøyter, etc. er fullt klar over dette, men ser vel nesten "mellom fingrene" på denne utingen som foregår rundt midtnatt på nyttårsaften, slik er det bare. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 - Vi kan få 300 meldinger om nødraketter på nyttårsaften, men vi tar dem som regel ikke alvorlig. Vi har det allikevel travelere enn normalt, for vi må vurdere hver melding, sier Bjørn Magnussen ved Hovedredningssentralen i Rogaland. Falsk oppskyting av nødraketter og nødbluss er ulovlig på nyttårsaften som ellers i året. Allikevel benytter mange seg av muligheten til å bli kvitt utdatere raketter ved årsskiftet, og røde lys er ikke et sjeldent syn på himmelen nyttårsaften. Ja, hva kan de ellers gjøre? Rykke ut 300 ganger? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
littmild Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Kan du ikke bare fyre dem av horisontalt utover sjøen? Hvis målet bare er å destruere dem? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Torsen67 Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Tenkte på det samme, eller bare skrått ned mot vannet. Kanskje du får til en skikkelig fiskesprett? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Kan du ikke bare fyre dem av horisontalt utover sjøen? Hvis målet bare er å destruere dem? Har vært inne på tanken om å fyre dem av enten horisontalt eller rett og slett ned i sjøen men liker ikke tanken på undødvendig forsøpling. Jeg har desstuen vært borti nødraketter som har tatt en annen retning enn tilsiktet så horisontal avfyring er heller ikke noen garanti for at de ikke blir observert. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 § 16-2.Produsent, importør og forhandlers plikter Den som produserer, importerer eller forhandler eksplosiv vare eller produkter som inneholder eksplosiv vare, plikter å ta tilsvarende varer i retur når de skal tas ut av bruk og kasseres. De eksplosive varene og produktene skal leveres godkjent mottak eller virksomhet med tillatelse til tilintetgjøring, dersom virksomheten ikke selv har tillatelse til tilintetgjøring. Virksomheter som omtalt i første ledd kan kreve betaling for omkostningene forbundet med denne plikten. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 går ju o sjekke med ett selskap som pakker om livflåter.....men de vil kanskje ha betalt for å ta emot Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Janoho Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Tror seatronic kan hjelpe deg, iallefall hvis du skal kjøpe nye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.