lano2 Startet 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 12.Februar.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 (redigert) Eller radar rett i iPad. Fra Furuno. http://www.furuno.com/special/en/wireless/radar/ Virker også med iPhone. Redigert 12.Februar.2015 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Pris? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
176-671 Svart 13.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2015 ...og pris på programvare? Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Mulligan Svart 13.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2015 Pris? US$ 1300.- ...og pris på programvare? Gratis på Appstore. Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 13.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2015 PC-programvaren koster vel noen kroner? Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Bergen dørk Svart 13.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2015 Link? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Eureka Svart 13.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2015 Da er det vel ikke lenge før andre leverandører kommer på banen. Radarbilde direkte på iPad er jo gull. -det reduserer jo utgifter til ny plotter/ skjerm. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 13.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2015 (redigert) var nytt ifjor, lansert i Mars på en messe i Sverige, Dagens Båtliv har en rask oppsummering og Panbo litt mer info. Litt spes. produkt synes jeg, siden den bruker hverken intern eller ekstern GPS eller kompass sensorer i antennen, kun heading opp etter hvordan antennen er montert.. men vil visst virke med Maxsea på ipad for overlay for litt mer info istedet for kun radarbilde. Om du da samtidig kan være tilkoblet sensorer via en wifi gateway er jeg usikker på, da antennen er som et aksesspunkt/eget nettverk. Mulighetene er nok der, og en løsning med denne scanneren mot pc kan leveres via tyske og franske Maxsea og Furuno forhandlere, krever Maxsea programvare og endel ekstra software og hardwaremoduler for å fungere. Totalprisen bikker da €4' + laptop el. pc/skjermer og kartdata for en komplett løsning/MFD erstatter.. og da vil man sikkert legge til blacbox nettverksekkoloddet til Furuno + svinger + nmea2000 gatewayer fra maskiner og givere... for å bygge seg ei 'glassbro' når man først står på? Og så er i-dingsen tilbake på facebook..og med remote desktop til navsystemet ;) Redigert 13.Februar.2015 av Kaffelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 13.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2015 (redigert) Egentlig så er jeg overrasket over at dette ikke har kommet for en god stund siden. I prinsippet så var alt klart for dette det øyeblikket digitalradarene med signalbehandlingen i radomen og nettverkstilkobling mellom radome og radarskjerm/mfd kom ut. Redigert 13.Februar.2015 av Kenneth (KAH81) (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Kaffelars Svart 13.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2015 Det er sant, og det vil nok bli forsøkt å begrense mulighetene her for 3.part og egne opsjoner, for ikke å drepe salget på de andre radarsystemene. Finnes det digitalradarer fra andre produsenter som virker med 'åpne' hardware og softwarestandarder? Ser OpenCPN er på vei med Garmin-støtte :) Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 13.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2015 2015 versjonen av maxsea appen støtter jo vitterlig sensorer via wifi som godt forklart her, er man da fornøyd med skjermen på ipad til natt og dagslysbruk åpner dette for en relativt lavkost løsning, spes. skjermstørrelsen og funksjonaliteten tatt i betraktning. Radarens aksesspunkt støtter 2stk i-pad/phone/pod samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 13.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2015 Og så var det det som ikke stod i DRS4W specen som er linket tidligere i tråden, horisontal strålebredde er 7.2 grader så det hele er en vits. Dette er dårligere enn den gamle 12" radaren til Lowrance. http://www.furuno.com/en/products/radar/DRS4W#Spec Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 (redigert) Jeg har hatt radar på PCen siden 2010. Det er Raymarine selvsagt! Redigert 16.Februar.2015 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Mulligan Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Det er DRS4DCM som er tiltenkt TZ. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Og så var det det som ikke stod i DRS4W specen som er linket tidligere i tråden, horisontal strålebredde er 7.2 grader så det hele er en vits. Dette er dårligere enn den gamle 12" radaren til Lowrance. http://www.furuno.com/en/products/radar/DRS4W#Spec Horisontal strålebredde på 7,2 grader er direkte dårlig. Raymarine RD418HD'en jeg hadde på min forige båt har en strålebredde på¨4,9 grader, og det er den sånn sett "dårligste" radaren Raymarine leverer... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Mix Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Og så var det det som ikke stod i DRS4W specen som er linket tidligere i tråden, horisontal strålebredde er 7.2 grader så det hele er en vits. Jrc kokkehatten hadde jo 7grader. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Andre radaralternativer for Navnet: Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Jrc kokkehatten hadde jo 7grader. Lowrance radaren var på den tiden laget av Koden, alle tre japanerne (Furuno, JRC og Koden) hadde på den tiden 12" radarantenner med ca 7 graders strålebredde. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 -ikke mobb JRC radaren min! :) ....som jeg forsåvidt ikke har lært meg å bruke... Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 -ikke mobb JRC radaren min! :) ....som jeg forsåvidt ikke har lært meg å bruke... Det er bare å øve! Båten faren min hadde var utstyrt med en JRC-radar fra omtrent nittitallet en plass. Ingen automagi og mange manuelle instillinger å sette seg inn i, men vi fant ut av det til slutt. Selv en gammel JRC med stor strålebredde er atskillig bedre enn ingen radar i det hele tatt! smiley: Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.