Jump to content

Hvor sitter septiktanken på Nidelv 24 76 mod?

NidelvSigmund

Recommended Posts

I min 81mod Nidelv 24 var hele kjølen septiktank, og jeg tror det er standard på alle.

Men det ble ikke tatt i bruk før etter en gitt modell tror jeg, men jeg tror da at du fikk kit for å ettermontere på eldre modeller.

Kan tenkes at din 76 modell da ikke er fabrikkferdig klargjort, og at du må montere stussene selv.

Den gedigne septiktanken er en av de tingene jeg savner mest fra snekka :yesnod:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Har googlet litt, men finner ikke link til konkret leverandør/plass å bestille, men ser at det er Nidelv selv som har stussene du trenger, så kontakt Nidelv, så får du tak i det du trenger ser det ut for.

Bitteliten skrev i en annen tråd (fra 2004) :

Kanskje Nidelv kan hjelpe deg? Tlf 37 05 80 50. Spør etter Vidar Nielsen (tekn sjef) eller Ole Iver Rusten (produksjonssjef). Det er hyggelige folk.

Etter vinteren(er tom om vinteren pga frost fare) pleier jeg fylle godt opp med vann (pumpe den full altså) og så kjøre en god tur i litt sjø, så tømme, og gjenta, inntill det ikke kommer mer partikkler.

Om sommeren lar jeg tanken ha vann på når jegvikke bruker båten for å løse opp i avleiringer.

Det finnes vel og remedier/ kjemikalier du kan bruke for å gå hardere til verks, men med god og jevn tankhygiene har jeg ikke funnet det nødvendig.

Ps min tank er 40 liter og frittfall, mens din er over 100 og må håndpumpes ut, så det er litt mer jobb hos deg å bådde fylle og tømme da, men litt vann i bunn kan det godt stå uansett synes jeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...