Kronidiot Startet 15.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2015 Hva trenger jeg av utstyr for å ha jevnt og godt trykk i dusj på badeplatform? Hvor stor pumpe? Blir 3 tappepunkt, trenger jeg akkumulatortank? Varmtvann har jeg allerede. Båten er en nidelv 24. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 15.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2015 Trenger er jo ofte et relativt begrep. Klara du deg uten i dagens system så er det ikke noe større behov bare fordi du kobler på noen flere uttak. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
nordan family 27 Svart 15.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2015 Jeg har vanlig blandebatteri til dusj på vår plattform. Liker ikke frost, så jeg har også stoppelr på røret inne i båten som gjør at jeg kan ta av blandebatteriet sent på høsten og fremdeles bruke trykkvannet inne i båten. Har Biltema dusjhode hvor jeg må holde inne en knott for å få ut vannet - slippes denne stopper vannet. Det er nødvendig for å la varmtvannstanken rekke til 5 personer pluss oppvask. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 15.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2015 Opplevde noe ujevn temperatur både inne og ut ved dusjing. Ble veldig bra etter at jeg satte inn akumulatortank. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Jori Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Finnes flere pumper på markedet som ikke trenger akkumulatortank. Ulempen da er vel at de må gå mye mer, med den støyen det medfører. Ellers enig med lippert fungerer det bra i dag, så vil det fungere bra om du kobler på ett uttak til. Er dagens system ikke bra nok så enten sett på akkumulatortank eller bytt til pumpe som ikke trenger tank. (Personlig vil jeg tro en tank er bra uansett) Har nemlig selv en slik pumpe som ikke trenger tank, den går hele tiden og bråker mye. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Jeg monterte en slik pumpe med variabel hastighet. Monterte den i en Biltema verktøykasse, med isolasjon. Ble veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.