John_Kr Startet 30.April.2005 Link til dette innlegget Startet 30.April.2005 (redigert) God Lørdags kveld Fikk et tips i dag av en kamerat om å prøve Jotun Shiny polish. Nå er det slik at jeg har ferdigpolert båt, men jeg fant ut at jeg måtte prøve Shiny...... Etter en liten test så må jeg innrømme at blankere båt har jeg ikke sett på lenge, men er usikker på holdbarheten på Shiny. Hvilken erfaring har dere med dette produktet? Redigert 30.April.2005 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Faxen Svart 30.April.2005 Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 Kjempeblankt i ca. tre uker!! Bruker Autosol oppløst i vann, og så hardvoks. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
John_Kr Svart 30.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 Kjempeblankt i ca. tre uker!! Bruker Autosol oppløst i vann, og så hardvoks. Faxen <{POST_SNAPBACK}> Dette var en ny metode. Hvilken hard voks bruker du? Autoglym? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Sydvesten Svart 1.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 Kjempeblankt i ca. tre uker!! Bruker Autosol oppløst i vann, og så hardvoks. Faxen <{POST_SNAPBACK}> Hvilket blandingsforhold bruker du på Autosol og vann da ? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Faxen Svart 1.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 Hvilket blandingsforhold bruker du på Autosol og vann da ? <{POST_SNAPBACK}> Tatt litt på "gefylen", men ca 1-10. Lager en melkevelling, og pensler det på. Lar det tørke helt, og så maskinpolerer. Deretter en voks fra Hempel tror jeg det var. PS! Det tar litt tid å løse opp Autosolen.DS! Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tine IV Svart 1.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 Autosol og hardglans brukte jeg sist uke på overbygget på båten min .Brukte kun marskin (slipemus) på hardglansen .Det blei meget bra , og jeg har sett båter som har brukt dette før og det holder lenge .Hardglansen er garanntert i 9 mnd men . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
John_Kr Svart 1.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 Hvilken hardvoks bruker dere? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Whistler Svart 1.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 Autoglym Gelcoat Sealer. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
John_Kr Svart 1.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 Så ikke ille ut dette heller, men hvor får du kjøpt Autoglym Gelcoat Sealer? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Whistler Svart 1.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 Enten kjøpte jeg den på Esso på Tjøme eller Esso ved kanalbrua i Tønsberg. Hvis det ikke haster kan jeg dra med ei flaske til NAM 2005 eller FPCen til NAM hvis den går på Ørland. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
John_Kr Svart 1.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 (redigert) Enten kjøpte jeg den på Esso på Tjøme eller Esso ved kanalbrua i Tønsberg. Hvis det ikke haster kan jeg dra med ei flaske til NAM 2005 eller FPCen til NAM hvis den går på Ørland. <{POST_SNAPBACK}> Takker..... FPC'n går i Ramstein/Tyskland, jeg reiser dit. Selve NAM05 starter i september og går på Ørland. Båt tur her ut da..... Redigert 1.Mai.2005 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Herman Svart 1.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 FPC'n går i Ramstein/Tyskland, jeg reiser dit. Selve NAM05 starter i september og går på Ørland. <{POST_SNAPBACK}> Er det mulig å opplyse de uinvidde? Hva i huleste er det dere snakker om??? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
John_Kr Svart 1.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 Beklager, her ble det litt fagprat i kodeform. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Slagskibet Svart 1.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 Esso på Tjøme finnes ikke mere,det er nå Statoil. Jeg er stadig forvirret mht hardvoks,noen forteller meg at den er flytende andre sier Torkel Ravndal armer trengs? Hva er rett her? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 1.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 Esso på Tjøme finnes ikke mere,det er nå Statoil. Jeg er stadig forvirret mht hardvoks,noen forteller meg at den er flytende andre sier Torkel Ravndal armer trengs? Hva er rett her? <{POST_SNAPBACK}> Joda. Esso er borte på Tjøme. Tror de har igjen noe båtgreier der enda. De hardvoksene jeg har sett har vært flytende (veldig tynntflytende). (Autoglym, Maxwax) Armene trengs når det skal av igjen. Maskinpolering gjør susen. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.