Vedvards Startet 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2015 (redigert) Jada, undrenes tid er ikke forbi Båtkonsulenten på Løvenstad skal selge en båt som jeg kjøpte i fjor sommer - altså MIN båt! Mye stemmer - men også en rekke feil i annonsen. Den er imidlertid så lik at dette kan umulig være en annen båt. Bildene er definitivt fra min båt. Så seriøst er altså det firmaet............ http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=55827146 Redigert 16.Februar.2015 av Vedvards (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Kjøpte du av dem også<?Kanskje de har glemt at den er solgt Nei regner med du har sendt dem en epost for og høre ? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Kenneth82 Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Du får ta turen ned i havna og se om den fortsatt ligger der Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 16.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Nei, jeg kjøpte den av en Brooker i Hellas som hadde direktekontakten og avtalen med selger. Har sett at den fortsatt ligger ute på Yachtworld av en brooker som ikke er helt oppdatert (Cape4). At et norsk firma har slike kontakter.......... Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Ta kontakt og si at du er interessert, men har noen spørsmål til eieren. Hvis megler deretter ringer deg opp for å be deg svare på noen spørsmål fra en mulig kjøper, så har de ihvertfall korrekte eierdata. [emoji6] Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Torsen67 Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Synd det der er rimelig frekt. Er også et firma i Sveits som i fjor til stadighet la ut norske klassikere som Windy og Draco på finn.no Bildene de brukte var stjålet dra tidligere annonser som var utgått på finn. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Send en mail till finn.no. De liker ikke slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Jeg gjorde det vedr. annonsene i Sveits. Hørte aldri noe... Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 De har vel en som er helt lik til salgs da. Fin båt. Sitér dette innlegget Link to post
Dag Erik Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Hei. Vi fikk akkurat melding om denne via en som hadde sett innleggene. Altså først og fremst: Vi er og skal være seriøse i bransjen og eventuelt "kluss" tar vi tak i så fort vi rår med. I motsetning til i Skandinavia hvor vi tradisjonelt annonserer på store nettsider (finn.no, blocket.se osv) og man stort sett finner kun en annonsør av båten - blir de aller fleste båtene i middelhavslandene, enten det dreier seg om Spania, Frankrike, Hellas eller andre - markedsført av flere meglere som eier tar kontakt med og gjør likelydende avtaler med alle. Vi samarbeider med flere av disse megler foretakene og har til enhver tid ca 480 motorbåter og ca 270 seilbåter tilgjengelig i våre lister. Det gir oss en liten utfordring på oppfølging på hvilke båter som er solgt eller ikke da alle ikke er like flinke til å oppdatere informasjonen sin. Det kan da altså skje, at en båt blir lagt ut - som allerede er solgt. det skal ikke skje, men er i så fall en (sterkt beklagelig) glipp og det er eventuelt det første tilfellet vi opplever. Vi har nå, umiddelbart sendt henvendelse nedover til våre kontakter for å få greie på hva som er status på denne. Det kan også være at lokal megler har brukt gamle bilder fra arkivet - dette er ikke helt uvanlig, og spesielt ikke i vinter halvåret hvor båtene ofte er tildekket/på land, eller er flyttet til annen vinterhavn, så oppdaterte bilder er vanskelig å få tatt. Hvis du Vedvards sender en epost til post@baatkonsulenten.no , skal jeg svare deg direkte på den, med det samme jeg får tilbakemelding fra våre samarbeidspartnere i Hellas. Vennlig hilsen for Båtkonsulenten Din totalleverandør av maritime tjenester. Dag Fladvad Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 (redigert) I annonsen står det "Fantastisk familiebåt selges på vegne av kunde!" Det tolkes som du har fått et konkret oppdrag på den aktuelle båten. Min nåværende båt kjøpte jeg i likhet med Vedvards selv i utlandet. Den var også annonsert på finn av et norsk selskap. Min båt var i utlandet bare annonsert av et (1) selskap og antagelig den eneste av sitt eksemplar i Europa. I forbindelse med handelen spurte jeg selskapet om de hadde hørt om eller hadde noen forbindelse med det norske selskapet som annonserte båten. Svaret var at de ikke hadde hørt om firmaet en gang. Ergo har det norske firmaet bare trålet utenlandske annonser og så annonsert den på eget initiativ. Noe jeg har forstått er mer regelen enn unntaket med utenlandske båter annonsert i Norge av norske aktører. Redigert 16.Februar.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Morsomt at disse "freeriderne" blir tatt med buksa nede Sitér dette innlegget Link to post
Dostum Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 For å nyansere bildet litt;kjøpte nylig båt av det aktuelle firmaet, vel og merke i Norge. Jeg oppfattet firmaet som meget ryddig og svært service innstilt. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Fullt mulig, men det er litt merkelig, og bare samle annonser på vilkårlige båter i Europa, for deretter å gi utrykk for at det et objekt de har for salg. Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 (redigert) Kan vel være at den/de som har opphavsretten til bildene, ikke "gidder" å ta nye bilder, dersom de skal selge en lik båt. Eller at de har gitt andre selgere lov til å bruke bildene Se f.eks. på en del av Bavariabåtene som er på Finn. Flere av annonsene har bilder av båter med og uten treverk på dolbord, badet er likt på flere(samme parfyme osv.) og samme verktøykasse står på badeplattformen på to ulike annonser. Redigert 16.Februar.2015 av AlfArie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Jeg oppdaget en annonse finn av min båt, bare at selger og pris var annerledes. Bildene var kopiert fra min annonse og mye av teksten var kopiert fra min annonse. Jeg sendte mail til selger og ba de slette annonsen umiddelbart pga ulovlig bruk av mine bilder og sjelden frekkhet i å kopiere andres bilder og annonse. Varslet også finn.no. Etter et par timer var annonsen borte. Sitér dette innlegget Link to post
Dag Erik Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Hei. Vi har ikke hørt fra trådstarter enda. så derfor legger jeg til dette. Vi samarbeider som nevnt i tidligere innlegg med flere meglere i Hellas, og det er til tross for hva en har opplevd, ganske vanlig at flere meglerforetak legger ut den samme båten - som beskrevet tidligere. Vi har ett Gresk/Svensk meglerforetak som er hoved forbindelsen vår og som det meste av kommunikasjon går gjennom, men vi samarbeider også i noe mindre grad direkte med andre. - også båtbyggerier/verft i Hellas. Vi har valgt å gjøre det på denne måten fordi vi vil at våre kunder skal være fornøyde og ha opplevelsen av en trygg og siker handel. Vår samarbeidspartner har lang erfaring med kjøp/salg/megling av brukte båter på de greske øyer og kjenner markedet. De er svensk talende - hvilket gjør kommunikasjonen enkel og ukomplisert, vi har gjennom vår samarbeidspartner samarbeid med uhildede takstmenn for teknisk gjennomgang av båtene, samt samarbeid med advokater, fraktselskaper, publikus notarus og gjennom båtverksteder/verft mulighet til å få utbedret skader eller montert ønsket utstyr før båtene forlater Hellas. Ønsker man å få utbedret skader eller montert utstyr her hjemme, har vi en egen service avdeling som hjelper kundene våre her. Videre får alle kunder som kjøper båt gjennom oss, ett års gratis medlemskap i Redningsselskapets kystpatrulje - fordi vi vil at kundene våre skal være så sikre som mulig, både under handelen og etter at de har fått båten hjem. Vi kan nå bekrefte at den båten trådstarter referer til - IKKE er den samme som han har kjøpt tidligere. Den vi selger kan også finnes igjen her: http://www.marinedeals.gr/details.php?id=1116#.VOIr6Cx0zIV og vi har altså Princess 460 fremdeles til salgs. Vi plukker IKKE tilfeldige båter fra annonser rundt i Europa som insinuert tidligere - og det er noe vi heller aldri kommer til å gjøre. Det kan dessverre hende at bilder vi - eller andre annonsører benytter er brukt i andre annonser tidligere. Bildene vi benytter leveres fra megler i Hellas. Bilder er jo til for å vise løsninger og for å vekke interesse for en båt/bil eller hva annet man skal selge, men vi hører ikke noe hylekor hver gang det brukes "fabrikk bilder" - Vi anbefaler uansett alltid at man, hvis man finner en båt man liker, tar en tur å faktisk ser/prøver den og ikke baserer seg kun på bilder/beskrivelse - eventuelt også bestille en taksering - det koster gjerne noen få tusenlapper, men kan fryktelig fort vise seg å være lønnsomt - enten man finner så store feil at man avstår fra handelen, at man finner feil som gir grunnlag for ett hyggelig prisavslag, eller at man finner at dette faktisk er det kuppet man trodde det var. Jeg håper dette er forklarende for trådstarter, og andre.... Vennlig hilsen for Båtkonsulenten - din totalleverandør av maritime tjenester Dag Fladvad Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Ryddig forklaring Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Til Båtkonsulenten. Båteen du viser til har en Volvo Penta 73 motor mens den du legger ut på Finn har en 74 motor. Motorskift? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 He he, artig tråd--- Virker som om noen biter seg selv i halen her... Jeg styrer glatt unna slik aktører. Jepp, det var ett kjapt motorbytte brs Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Bare en liten kommentar med tanker på bildebruk i annonser. Jeg ser aktivt på bilder for å kunne sette meg litt inn i hvordan tilstanden er på objektet, ikke for å se løsninger. Skal jeg bruke en god slump med penger for å reise langt for å se på en båt, skal jeg ha skikkelige bilder så jeg veit mest mulig hva jeg drar for å se. Hadde blitt rimelig skuffet hvis jeg kom frem og det viser seg at det har blitt servert bilder av en annen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 16.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Hei igjen Må vel si at jeg ikke har tatt dette så alvorlig og har vel sett på saken mere som en kuriositet. Jeg har jo tross alt sett at min båt fortsatt ligger ute på yachtworld hos en brooker som overhodet ikke er oppdatert og jeg kjøpte den i august i fjor. Når den så dukker opp på Finn, skjønner jeg jo forbindelsen... Nå skal ikke jeg legge meg noe særlig opp i hva slags forretningsforbindelser Båtkonsulenten har, men jeg kan forsikre om at skai trekket på fly som er ødelagt på den nye båten du sikter til (http://www.marinedea...16#.VOIr6Cx0zIV), er reparert. Alle utvendige puter er byttet! Likeledes slitasjen du ser på teakdekket er utbedret. Det er lagt ny teak der! Ellers så kan jeg også informere om at kona ikke likte de blå laknene, så de er til salgs. Kan også legge til at det er TAMD75P motorer på båten. Ellers så er hovedbildet(på det nye prospektet) tatt i Olympic Marina sør for Athen. Båten som skimtes i bakgrunnen er en P45 i "mint condition", men denne var ikke til salgs.. Håper dette kan virke litt oppklarende. Hentetråden på den aktuelle båten som er til salgs, som jeg ikke vil selge, kan man forøvrig lese om her, med en del bilder..... https://baatplassen.no/i/topic/113119-hentetraad-p460-athen-fredrikshavn-tanumstrand/page-1 (No hard feelings :) ) Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Bare en liten kommentar med tanker på bildebruk i annonser. Jeg ser aktivt på bilder for å kunne sette meg litt inn i hvordan tilstanden er på objektet, ikke for å se løsninger. Skal jeg bruke en god slump med penger for å reise langt for å se på en båt, skal jeg ha skikkelige bilder så jeg veit mest mulig hva jeg drar for å se. Hadde blitt rimelig skuffet hvis jeg kom frem og det viser seg at det har blitt servert bilder av en annen båt. Veldig enig ! Personlig ser jeg mye på annonsebildene for å danne meg et inntrykk av objektet. Dersom det blir benyttet bilder av andre båter bør det i det minste opplyses i annonsen. En annonse med bare "lånte" bilder er for meg ganske uinteressant, men vi er jo alle forskjellige... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Veldig enig ! Personlig ser jeg mye på annonsebildene for å danne meg et inntrykk av objektet. Dersom det blir benyttet bilder av andre båter bør det i det minste opplyses i annonsen. En annonse med bare "lånte" bilder er for meg ganske uinteressant, men vi er jo alle forskjellige... Selv om jeg ikke er ute etter å kjøpe er det alltid interessant å følge med på hva som rører seg og da er annonser med gode bilder kjekt å studere. For min egen del undres jeg av og til hva enkelte legger ut: et ustyrtelig rot, tomgods og askebeger høyt og lavt - trekker ikke akkurat opp inntrykket :nonod: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Windy37GM Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Båter til millioner av kroner også er det ikke kasnkje riktig båt (med samme type), ikke ryddet og kanskje 8-10 bilder. Skjønner ikke sånt jeg. Og ihvertfall ikke når båtkjøp er såpass følelsesbetont som det er. Utroskap som er lov, liksom :-) mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.