Jump to content

Hva kan en få for eldre Sailor RT 2048?

fernanda

Recommended Posts

I mangel av mulighet til å gjøre noe om bord foreløpig, sitter jeg og planlegger videre...

Har en strøken og velfungerende RT 2048, med instruksjonsbok og alle papirer fra den var ny, stående.

Vurderer sterkt å bytte denne ut, til fordel for en med mer moderne design og funksjoner.

Hva kan jeg forvente å få for denne, vet den var ettertraktet for noen år siden, men er den det fortsatt, eller er den passè nå?

Og i tilfelle bytte, er det noen som har noen anbefalinger til hva jeg bør kjøpe igjen?

Fernanda

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Hehe, propellene er allerede i hus, Havlengt, de venter bare på å bli montert.

Hvordan går det med motor overhalingen din, fikk du bygget om veivhusventilasjonen, slik du snakket om?

Må si jeg ble overrasket over at det var såpass mye verdi igjen i denne vhf en. Det gjør det plutselig mer aktuelt å bytte den ut.

Legger jeg litt til i mellom da, får jeg en ny og moderne sak...

Jeg er husker ikke i farten hvilket årstall den er fra, men båten er fra 1986 og jeg lurer på om ikke vhf`en er fra rundt den samme tiden.

Betyr det noe for verdien?

Fernanda

Båthilsen fra Fernanda.

Hehe, propellene er allerede i hus, Havlengt, de venter bare på å bli montert.

Hvordan går det med motor overhalingen din, fikk du bygget om veivhusventilasjonen, slik du snakket om?

- Kva propelltype og dimensjon enda du opp med?

- Overhalinga går sin gang, er p.t. i ferd med å montera register og bunnpanne, så veivhusventilasjonen er litt fram enno. Men det blir ei tilpasning av dråpefella som er montert på 44/300.

Planen er klar!

Så bra, blir flott med to fine grønn malte nedi kjelleren tenker jeg. Vurderer å ta ut mine etterhvert også for å shine dem opp, men det blir en stund til.

Gikk det greit å få de ut?

Gjør du alt selv, eller har du hjelp med jobben?

Jeg fikk Winrace, Progress, Maritim og Sleipner til å beregne propellene mine, og alle var enige om at jeg skulle ha 18x23 med 4 blader og bladareal rundt 85%. Så da ble det Skew Back på meg. Kjøpte de fra Seven Seas Marineparts til nesten halv pris av ordinært. Blir spennende å prøve de til sommeren

Fernanda

(fra Samsung telefon)

Båthilsen fra Fernanda.

Så bra, blir flott med to fine grønn malte nedi kjelleren tenker jeg. Vurderer å ta ut mine etterhvert også for å shine dem opp, men det blir en stund til.

Gikk det greit å få de ut?

Gjør du alt selv, eller har du hjelp med jobben?

Det gjekk smertefritt å løfta ut motorane, brukte under ein halvtime frå bilen var på plass til kranen var pakka ned igjen....

Men, eg hadde forberedt godt; kjølarar, kompressor og dynamo var demontert for å gjera motorane smale nok.

Planen var å henta inn litt hjelp med jobben, men eg har gjort det sjølv til no, ( Har hatt hjelp med sylindermåling og div. gode råd )

Dieselpumper og dyser har vore til dieselverksted for sjekk og turboane har vore til GIK på Kongsberg.

Det gjekk smertefritt å løfta ut motorane, brukte under ein halvtime frå bilen var på plass til kranen var pakka ned igjen....

Men, eg hadde forberedt godt; kjølarar, kompressor og dynamo var demontert for å gjera motorane smale nok.

Planen var å henta inn litt hjelp med jobben, men eg har gjort det sjølv til no, ( Har hatt hjelp med sylindermåling og div. gode råd )

Dieselpumper og dyser har vore til dieselverksted for sjekk og turboane har vore til GIK på Kongsberg.

Jøss, det var raskt.

Måtte du demontere hele bakveggen, eller tok du bare av døra?

Fernanda

Båthilsen fra Fernanda.

- Demonterte og fjerna heile salongen ( utenom vippestolen )

- Polstra pantry med diverse skumplast og papp

- demonterte skyvedør og glasfelt ( fire skruer og vips.... :smiley: )

- Demonterte stige til fly

Deretter var det til å løysa ned motorane.

Eigentleg I motsett rekkefølge, for døra og veggen var det siste eg demonterte, dette vart sett på plass etterpå.

• 1 måned senere...

Plukket for en halv time siden ut en Sailor compact RT 2048 fra båten, denne sto i båten når jeg kjøpte den i 2009. Jeg har aldri brukt den så vil selge den, den er helt fin i lakken uten flassing og den virket nå når jeg tok den ut. Den er så langt jeg kan se det komplett med festebrakett og antenne og en ekstra høytaler som sto på dashbordet, har også instruksjonsbok og noen andre bøker som hører til.

Er noen interessert i å kjøpe denne ?

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...