sap_2000 Startet 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2015 (redigert) Filk melding av en bekjent at det har vært folk i flere båter i opplag på Sonskilen i natt. Også inne i skuret der jeg ligger. Vet ikke noe mer nå da kompisen ikke hadde vært der selv men hiver meg i bilen nå. Kommer tilbake når jeg vet mer. Er veldig stressa nå og har dårlig følelse på hva som møter meg! Redigert 17.Februar.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
baatsman Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Krysser fingre. Trist at man ikke skal ha noe ifred. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
sap_2000 Svart 17.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Takk for fingerkryssingen Baatsmann. Det hjalp hvertfall for min del. Alt ok i båten vår, takk Gud! Men kompisen sin båt og en vennebåt av han her i hallen har de vært inne i og stjålet Div. Har ikke full oversikt ennå. Ser også noen tegn på andre båter i skuret at det har vært folk ombord. Oppkneppede kalesjefliker f.eks. De lukkede båtene jeg har sett på virker å ha fått være i fred denne gangen. Har ikke lyst til å gå inn i andres båter, så håper folk kommer og sjekker. Si fra til folk dere kjenner med båt her i Sonskilen, og spes de som er i skuret. Gikk bort og så på LarsH sin trudelutt, og der så jeg ingen tegn til at noen hadde tuklet med den godt festede presenningen. Kjente det gikk kaldt nedover ryggen på meg når jeg fikk meldingen før i dag og kjøreturen ned til Son har aldri vært så lang som i dag. Med lukket båt så fryktet jeg mest skadene et innbrudd ville medført. Heldigvis gikk det bra for meg denne gangen, men bekymringen har kommet for å bli. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Catch22 Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Uff da, jeg har også båten i Son, står rett utenfor skuret. Sitter selv i Lofoten og får derfor ikke sjekket noe som helst på noen dager. Nå skal det sies at jeg er mer redd for hærverk enn tyveri, da jeg bare har en luftavfukter og et defekt ekkolodd ombord. Håper alt er i orden SAP (og selvfølgelig hos alle andre som har båt i Sonskilen) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Spørs om det ikke hadde lønt seg å få montert en alarm med mye lyd. Godt det gikk bra med din båt saap-2000. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Minner om viktigheten av å ha rene overflater på gulv, håndtak, glassflater, gelcoat hvor det er naturlig å bevege seg. Dette for å ha gode fingeravtrykk/ fottøyavtrykk ved åstedsundersøkelse. Tørk av gulv og håndtak når du forlater skuta. Og når du selv går ombord og du merker at det har vært folk der, et stort hull i dashbordet hvor plotteren sto, pass på hvor du setter bena og putt pølsefungra i lomma. Om man attpåtil har rulla ut litt ny, blank plast ala kalesjevindu, på dørken, så blir det finfine avtrykk. Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Godt å høre SAP :-)! Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
sap_2000 Svart 17.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Da har vi fått litt mer oversikt. Det viser seg at plastvekstedet ved innkjøringen også har hatt innbrudd i natt. En glassrute var pelt ut og en safe var stjålet. Politiet hadde vært her i formiddag, men ingen hadde sjekket eller tenkt på båter. De virket interesserte og jeg fikk inntrykk av at det skulle sjekkes fingeravtrykk etc. Det er noen kameraer på tomten, og de hadde fanget opp noe i 2 tiden i natt. Vi var borte og pratet med plastgutta og informerte om båtene som hadde hatt besøk. På veien tilbake fant vi safen mellom to båter. Brekt opp selvfølgelig. Etter det jeg skjønte så var nok inneholdet skuffende..... Så langt har vi sett tegn til at det har vært folk i 6-7 båter her i hallen. Kompis sin båt har dessverre fått frastjålet Div. Uten at jeg skal mene for mye, så kan ting tyde på at verkstedet var målet og båter har blitt sjekket for verktøy etc da typiske båtting og elektronikk ikke var tatt i den ene båten hvertfall. Politiet er underrettet om båtinbruddet, og etterhvert fikk vi tak i en som jobber på marinaen også. De båtene vi så som hadde tegn på at kalesjer etc var åpnet på har blitt ringt til. Jeg har tatt en runde på forsiden av hallen også på båtene som ligger ute og har ikke lagt merke til noe spes. Catch22: ser i signaturen din at du har en saga 27. Jeg skal se etter den før jeg går nå :-) Eureka: Båten var gullende nypolert i høst. Nå er det et fint støvlag på den, så om noen så mye som har lent seg inntil den, vil jeg se det, hehe ;-) Nå er det bare å håpe at dette var et enkelttilfelle og at de ikke kommer tilbake for å loppe flere båter. Det er som flere sier hærverket som er den den store skrekken for min del. Bøir nok noen turer ned hit i nærmeste fremtid kjenner jeg meg selv rett. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
CSSGT Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Takk for meldingen Catch22. Alt ok i flaggskipet mitt, stikker bort og sjekker din straks. Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
CSSGT Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Så ut som alt var i orden hos deg og Catch22 Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
Knappern Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Går nå til anskaffelse av alarm da jeg ligger i Sonskilen på sommeren. Er så håpløst at folk stjeler ting for småpenger? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Catch22 Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Takk til dere som sjekket den gamle båten min Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 (redigert) Takk for at du sjekket Trudelutt, sap_2000!! I og med at presenningen var godt på plass, var nok alt OK. Jeg tviler på at noen tyver hadde giddet å surre igjen presenningen etter å ha vært ombord. Og så mye å stjele, har jeg ikke ombord. Alt av elektronikk og data er tatt med hjem. Redigert 17.Februar.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 (redigert) http://www.abteknikk.no/product_info.php?cPath=12&products_id=346 Dette kamera er genialt. Har hatt det i mange år og svikter aldri. Her får du bilde av tjuvradden når han stikker nesa inn i båten. Anbefales. Med kontantkort fra Telenor. Omtalt i Båtens Verden. Trist når slikt skjer. Men desverre, det gjentar seg hver vinter. Redigert 17.Februar.2015 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tjond Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Auda... Er vel ikke store sjansen de har rota ombord hos meg... Heldigvis satt på den gamle, sletne kalersjen så den er jeg ikke så redd for skulle få seg en trøkk.... Men får vel svinge ut der en tur i morgen just in case... Ille det må være sånn... Trist for de som blir rammet. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Allan E Svart 21.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 Kan du ikke legge ut omtaler på dette forummet da Astor? En kortversjon, det er jo her en henter hjelp når alt står og en ikke kommer vidre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.