VannTro Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Takker for den oppklaringen sap-2000. Det følger alltid med ullmopp med maskiner og jeg har aldri forstått bruken av den, men der oppklarte du "mysteriet" for meg Jeg har for øvrig gjort som deg, voks for hånd og polish med skumgummi-pad og maskin. Mikrofiberklut til borttørking av overflødig er for øvrig en super oppfinnelse i forhold til pussegarn som man benyttet tidligere. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
.Torstein. Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 (redigert) Jeg har brukt 3M sin serie i over 10 år når jeg drev i lakkbransjen. Polere båt for hand er som å prøve å polere opp betong til blank, kan bare glemme det og varigheten suger balle. Kjør di 3 seriene som tidligere blir nevnt her om båten er relativ fin fra før av. (kommer jo an på hvor nøye du er) Kjør på høy turtall så du for futt i tempen og bruk tid. IKKE bruk vann, står klart å tydelig i databladet til dette produktet. ? Redigert 22.April.2015 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Ikke noe poeng med maskin til voks. Står vel i bruksanvisninga på Collinitflaska at en skal anvende maskin? Husker ikke riktig om det var for å applicere voksen eller for å tørke av. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sap_2000 Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 (redigert) Står vel i bruksanvisninga på Collinitflaska at en skal anvende maskin? Husker ikke riktig om det var for å applicere voksen eller for å tørke av.Regner med det er #845 du brukte som siste beskyttelse (heter #925 i marineserien)? Står ikke noe om maskin på flaskene mine hvertfall. Jeg er ikke proff på dette, men har alltid hørt fra detailergutta (bilpleieentusiaster) at maskin er bortkastet på voks. Under Directions på #845 http://www.collinite.com/automotive-wax/insulator-wax/ står dette: "Shake well before using. Surface should feel lukewarm to the touch. Apply THIN, even amount of No. 845 to dry, CLEAN surface (no larger than 2X2ft sections at a time) with applicator pad. When wax begins to dry/haze, polish off with dry microfiber or soft cotton towel. See TECH SHEET for additional tips and instructions." Det med 2x2 fot maks er ikke så nøye om man ikke står i sollys. Har vokset hele bilen og hel skuteside på båten før jeg tørket av, men det er under tak. Tech sheeten kan leses her: http://www.collinite.com/assets/Uploads/Product-Tech-Sheets-PDF/TTech845pdf.pdf Redigert 22.April.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Jeg antok vel at "aplicator pad" var for maskinell påføring. Ser vel nå at det like godt kan være en manuell pad eller pute. Vel, ingen stor skade, funka bra med maskin også. Er stort sett ferdig utvendig nå, over fenderlista. Starter innvendig i lazarettet og i 2-den etage i morgen kveld. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
oivindg Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 Står ikke noe om maskin på flaskene mine hvertfall. Jeg er ikke proff på dette, men har alltid hørt fra detailergutta (bilpleieentusiaster) at maskin er bortkastet på voks. På båt kan du likevel ønske å bruke maskin, ikke for å få bedre resultat, men rett og slett fordi det kan være j... tungt å buffe voks på en hel båt. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Båtsjef Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 For det første har du hoppet over 500 og 600 korning. Du drar med deg 400 riper oppover i glansen.2000 korning er bortkastet arbeid.Bruk 3M hvit kork og hard grovporet gul pad.Ikke bruk vann.Ta små områder av gangen,50x50 cm.Vask padden i lunkent vann når den blir "kladdete". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.