Sjøfare Startet 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2015 Hei! Jeg ble på senhøsten i fjor den lykkelige eier av en 1996 Skilsø FB, som jeg hentet hjem til Møre fra Bergen. Har brukt litt av tiden fram til nå å bli mest mulig kjent ombord, samt gjort noen små forandringer. En del av denne prosessen er å få oversikt over det elektriske anlegget, og her kunne jeg trengt litt hjelp. Er det noen som sitter med originale el skjema til denne? Evt til andre 975 eller tidlig produserte 33 FB? Har revet fra hverandre halve båten og tegnet skjema etter hvert, håpet var å slippe demontering av den siste halvdelen Har googlet uten å finne noe, men fant en interessant kommentar i en gammel Båtmagasinet-test: "Skilsø var et av de første båtbyggeriene som gjennom Logistic-service i Horten fikk utarbeidet komplette håndbøker for hver enkelt båt." Finner ingen info om dette firmaet, heller ikke Viknes har info om Skilsø fra FØR oppkjøpet..... Tilleggs-spørsmål: Under demonteringen fant jeg en 3-veis ventil (?) som er montert på røret fra defrosteren til dysene til frontruta. Denne ligger ut mot skroget ved styrepos og er styrt med en wire påmontert T-håndtak. (Dette var demontert og lå under dash'en), Noen som vet hva denne er til? Det ene løpet ut er åpent uten slange, rett ut i rommet under dollbordet Alle tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Denne treveisventilen er vel ein mulighet for å kunna ta ut varme til fleire uttak, f. eks. i kabin. Viss båten ikkje har dieselvarmar så er det sikkert behov for varme ved dørken. Når dette er demontert så kan det vera på grunn av at båten har dieselvarmar, - at ekstradyse ikkje er montert, - eller at forrige eigar ville ha all luft på rutene? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 18.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Ja det kan nok være det. Finner ingenting av et slikt anlegg i nærheten, men det kan jo være at han har gjort det skikkelig og fjernet alt. Båten har dieselvarmer, så det du sier høres veldig logisk ut. Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.