Mollestad Startet 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2015 Er det noen som vet hvor drevet er plassert og hvor dypt det stikker fra bunn og langt fra akterspeilet? Alpha one til mercruiser 3 liter. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Dette tror jeg blir en bra kombo i en Draco 1700. Kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Jeg har hatt 3l mc men med stinger drev på 1700 jeg hadde. Den kombon var ikke bra. Men med et alpha drev blir det nok bedre. Tror det beste er å beregne finna på drevet i flukt med bunn. Endte opp med vp aq140 i min. Men skulle jeg bygd på nytt. Hadde det blitt en 4.3 l Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Torsen67 Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Hva er galt med 3L? Hører mye skryt om den. Bedre moment enn aq140. Men kanskje kjedeligere? D1700 burde vel sprette opp i plan med denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Mollestad Svart 18.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Takk for svar! Noen andre forslag da? MC 3 liter er vel kjent for og være en god motor, om jeg ikke husker feil. Alpha drev er etter min research evne gode drev. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 3 l motoren er god. Men for tung i forhold til antall hk og ofte saltvannskjølt. Har en 4.3 l mc i stylingen med ferskvannskjøling. Meget bra og effektiv motor. Mye penere gange også. Kan nevnes at 1700 min. Gikk bedre med vp instalasjonen. Mulig grunnet høyere toppturtall og riktigere propell Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Torsen67 Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Merc 4.3 er jo veldig uvanlig i en 1700 selv om det hadde vært moro. Jeg tror faktisk 3-literen vil funke gull i denne båten. Er lett å få tak i reservedeler også. Motoren selges faktisk den dag i dag. Alpha one er også et godt drev. Den er også mindre stressende på lavt turtall enn AQ140... osv i følge tester jeg har lest. Leste noen gamle tester hvor de hadde to Draco 20 dc over tid. Den ene med AQ145 og den andre med Merc 3L. Merc har en del mer moment og AQ våkner ikke før den får en del turtall. Alt i alt gode motorer begge to, men roligere gange på Merc. Alpha one får litt kritikk for hard giring. Men sånn er den bare. Sitér dette innlegget Link to post
Mollestad Svart 19.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Tror nok 4.6 liter blir totalt unødvendig i en draco 1700. Så mc 3 liter blir det. Er det noen som vet hva blokken er basert på? Nærmeste GM blokk er vel 2,5 liter Pontiac? Så litt oppklaring hadde vært fint :) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Er basert på en gammel GM 153 blokk mener jeg. Er vel støpejernsblokk. Derfor er den tung, men samtidig solid. De som kjører denne på rein saltvannskjøling kan ha en motor i mange år da det tar sin tid å tære denne i stykker. Sitér dette innlegget Link to post
Draco_1 Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 3,0 blokken har aldrig ligget i nogen bil, det er en "industrimotor". Men den er rimelig lik med 2,5 motoren, som har været anvendt i Chevrolet Nova engang i 1960 tallet. "Iron duke" motoren (Pontiac 2,5 4 cyl) er en helt anden konstruktion, som flere fejlagtigt har troet var oprindelses motoren til disse 4 cyl Mercruiser / OMC motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.