jonsverre Startet 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2015 Hei! Har Raymarine i båten, med blanding av Seatalk1 og SeatalkNG. Vind og Tridata er ST60+, Autopiloten er S1, så alt dette er Seatalk1. Har i tillegg en Plotter med SeatalkNG, hvor en "Bridge" lar plotteren lese dataene som er tilgjengelig på Seatalk1-nettverket. Jeg har i tillegg et Raymarine ST290 Graphic display som jeg ønsker å bruke, men jeg har ikke DPU'en som ville kunne oversatt fra Seatalk1 til Seatalk2. Er det mulig å få ST290 til å lese Seatalk1 uten denne? Eller må jeg på jakt etter en brukt DPU? (utgått vare fra Raymarine) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Du må ha en oversetter fra Seatalk til Seatalk ng. Kjøpes f. eks fra Seatronic. Koster 1150,- Søk på "converter". Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Herman Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 (redigert) Mulig jeg missforstod spørsmålet, men legg det frem for Seatronic. De svarer på telefon og er meget kunnskapsrike når det gjelder Raymarine. Redigert 19.Februar.2015 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Ørjans Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Det finnes overgangskabler mellom ST2 og STng (A06048), i teorien skal du kunne koble denne inn på STng siden av den "bridgen" du har. Men om det fungerer uten DPU vet jeg ingenting om... Sitér dette innlegget Link to post
jonsverre Svart 19.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Hei! Takk for svar. Jeg har både konverter-kittet til 1150,- og kabelen fra ST2 ->STng. Problemet er at Konverter-kittet går til ng, ikk ST2, og ST2 leser ikke ng. Kabelen gjør at STng kan lese ST2, men ikke andre veien... Så en konverter fra nmea, ST1 eller STNG -> ST2 hadde gjort susen for meg. Men skal ringe Seatronic og snakke med de. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 6.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 Hei Hva fant du ut av i denne saken? Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.