Westpoint Startet 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2015 Har en Mørebas 7200 med Vp aqad31 på 130hk, dp aggregat. Kjører med A7 propeller som gir 4000 omdr og 29 knop med "tom" båt. Blir det for tungt med A8 prop på denne tru? Skal vel ha 3800 omdr desse maskinene. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Skal vere ca 200 rpm på kvar størrelse.Med å bytte til A8 skal du vel få 3800.Er ofte greit med lett propell.Ville kontrolert turtall om det er riktig,det går vel på dynamo,så med slitne reimer får du høgare turtall Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Klarte 28knop med 5 voksne ombord med 31 motor og duopropp, men aner ikke hva propellstørrelsen var. gikk tregt opp i plan. når turbo slo inn ble det litt mere trøkk Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Westpoint Svart 19.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Dei er litt treige i starten ja, men når trykket er på plass skyver den godt. Sitér dette innlegget Link to post
bergsvein Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Har selv en 7200 med aqad 31 150 hk og 290 dp. Bruker A8 propeller, men de er helt på grensen til å Være for stor. Stopper på 3900 rpm, noe som er I tråd med Volvo Pent Pentas anbefalinger. Båten Gjør 33 knop når vi er to ombord. Trimmplan er helt nødvendig for å lettere få båten opp I plan, spesielt med 4-6 personer ombord. Tror A8 blir for voldsomt med 130 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Westpoint Svart 20.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Ok, takk for tilbakemeldinger. Spørs om eg får leve med dei prop. eg har, litt dumt å kjøpe nye kun for å teste også. Sitér dette innlegget Link to post
bergsvein Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Kommer jo også an på vekt på båt. Har ikke veid min, men regner med at den ligger nærmere 2 tonn. Er jo en tung motorinstalasjon til denne båten. Den sorte vannlinjen ligger ca 10 cm under vann ved hekken når båten ligger I fortøyning. Har ikke mye unødvendig vekt ombord, men tanker 200 liter diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Westpoint Svart 21.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 Ja min har kun 110 l tank. Har også gjordt innredningen noko enklare. Fjerna skillevegg og dører til lugar blant anna. Har ikkje vegd min heller, akkurat passe sie på ræva. Vurdera å selge volvoen, å hekte en 200 hk påhenger på i staden. Sitér dette innlegget Link to post
bergsvein Svart 21.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 Jeg kjøpte min som vrak og foretok en total restaurering. Bygde alt nytt etter den gamle innredningen. Min båt var originalt tilpasset utenbordsmotor, men jeg støpte igjen motorbrønn og satte inn Volvoen. Ser I dag at båten hadde Vært mer praktisk med utenbordsmotor. Motorkassen tar mye plass, men det er jo hyggelig å fylle drivstoff. Bruker ca 8-9 liter I timen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.